Kråktest.....091208

Mycket har hänt nu igen :-)

I kväll tog jag upp en kråka och tänkte att lilla Qula skulle få nosa på och kanske ville hon även bära den - men va fel man kan ha!!! Hon har ju faktiskt aldrig hälsat på en fågel överhuvudtaget.

- AAAAAAAAAAA sa Qula, en pippi - jag är en labrador och dom bär sånna där! Jasså frusen?!?!, ja inte bryr jag mig, jag är som sagt en labrador och dom där ska va i våra munnar! Stolliga hund, men gud så glad jag blir när även det verkar va medskickat!

För ett par veckor sedan var vi till Stockholm då, en härlig helg med många skratt och nå så dj......skt ont i fötterna! En bra lägenhet hade vi att bo i, disco på fredagkväll - tack Tina för den inbjudan -, shopping på lördag och indiskt käk på lördagkväll. Shoppade en lila klänning med tillhörande linne och halsduk (en del kallar det nog för sjal - hur det nu stavas :-D) Ett brake i vardagen som vi nog behövde - alla inblandade!

I söndags hade SSRK/JH styrelsemöte hos Ulla som bjöd på glögg, gröt och skinkstut - yammie, tack Ulla!! Årsmöte i mars som avslutas med en föreläsning av Barbro Börjesson - ska bli kul!

Jobbet rullar vidare - trivs jättebra på nya jobbet, känner mig väldigt välkommen. Ska se om jag kan låna mig en kamera och smyga upp och fota lite under 9:ornas Nobelmiddag på torsdag. Sedan är det promenad med fackeltåget till kyrkan och titta på lucian på fredagmorgon!

Tror det är dags att gå å nassa snart. Har föresten uppdaterat
SSRK/JH:s hemsida i kväll.

Kommentarer
Postat av: Monica

Fint att Qula förstår att man ska bära kråkor. Hörde av Grethe att Qrut har precis samma inställning. Är nog ärftligt.

Vi tränar 27/12.

Postat av: Jannike

KRAM!!!

2009-12-16 @ 22:58:31
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Lotta från Blekinge!!....

Hej Marie!

Vill önska dig och din familj en riktigt God Jul!

Kram,L

2009-12-24 @ 03:05:08
URL: http://tomee.blogg.se/
Postat av: A-L,Cirrus&Mysak

God Jul & Gott Nytt År!

2009-12-24 @ 16:55:50
URL: http://www.cirrusmysak.st/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback