Hemma......för länge länge sen.....100501

Hemma från en toppenhelg i Tulka tillsammans med härliga hundmänniskor. Ja, det är ju ett tag sedan nu men min tid räcker liksom inte till - började skriva direkt när jag kom hem men det rann som ut i sanden.... men, jag lägger ut det nu i alla fall! 

Pratade under helgen om att man själv måste välja vad man lägger focus på.... t.ex när jag startade på Tulkaprovet i höstas då Jod missade den ena vattenmarkeringen som gjorde att hon "bara" fick ett andrapris. Jag har valt att tänka på provet i övrigt som hon gjorde helt fantastiskt i stället för att gräva ner mig i hennes miss. Man väljer att se det positiva alltså, positiva saker är ändå dom saker som stärker, bygger oss, får oss att le och känna oss värdefulla. Viktiga saker som man inte får glömma bort!!

Därför har jag nu under dom 46 mil hem bestämt mig för att säga något positivt som jag "såg/kände" om varje ekipage som deltagit i helgen :-) hoppas ni läser och tar till er allihopa!

Jag börjar med dom 2 absolut viktigaste människorna, som ALLTID tar emot alla - människor som hundar med öppna armar in i sitt hem - Monica & Nils-Olov! Er två kan man nog skriva en riktigt lång roman om med positiva saker, i alla fall så länge man inte frågar grannarna ;-)
Monica
- har försett oss med underbara hundar, du är alltid glad och delar alltid med dig av dina erfarenheter
Nils-Olov - som alltid ställer upp och hjälper till med alla tokigheter vi hittar på

Helgens två instruktörer - Helén & Janne Kalla. Plus till båda för kanondagar med massor av skratt och toppenbra övningar
Helén - pigg och full av erfarenheter som vi fått ta del av
Janne - med glimten i ögat lotsat oss genom olika övningar i helgen

Sara & Luring - Sara, så tydlig och klar förare du är, Luring funderar aldrig på vad matte vill! Ljuvligt!
Anna & Kisel - Anna, vilket jobb du gjort både med dig själv och Kisel! Underbart att se!
Bibbi & Lykka - Bibbi, att Lykka är din lycka går inte att ta miste på - så härligt att se er tillsammans!
Charlotte & Luna - Charlotte, jag blir så glad att se er två, ett härligt team! 
Marcus & Jäger - Han ligger fint i din famn lille Jäger :-) att det också här finns ett ömsesidigt tycka-om kan man inte missa! 
Lars & Flinga - härligt att se vad Flinga har vuxit tillsammans med dig Lars!
Berit & Soja - härligt team som kan gå hur långt som helst

Efter det har jag varit till Växjö med en ny upplevelse av SJ - 4 timmars försening!!! Kan meddela att då tog tålamodet slut faktiskt. Nåväl, fram kom vi till slut och hade trevliga dagar med mycket information om kommande nyheter i skolvärlden.

Har hämtat mina nya glasögon som jag har provat att ha nu ett par dagar men har förstått att dom ena är lite feljusterade så jag måste in och fixa det. Solglasögonen var bra och även terminalglasögonen!

I dag har Håsjöprovet lottats och tyvärr så blir det några bortlottningar både på NKL och ÖKL :-( - tråkigt att inte alla kan få plats!
I morgon ska vi till Håsjö på funktionärsträff, kika på markerna och så ska jag försöka lägga upp proven...... dom är lite småklar i skallen hur uppläggen ska se ut :-)

Den 12 åker jag å husse till Tulka igen för att hjälpa till på provet den 13 och sedan är det strömmingsfiske som gäller för herrarna :-)

Nu är det mest dags å nassa känns det som - godnatt världen!


Kommentarer
Postat av: Charlotte m Luna&Puma

Läste ditt inlägg först idag, vad fint du skrivit om alla, väldigt träffande! Tack för ännu en underbart ljuvlig helg med goa människor!

Postat av: Monica

Hallå. Här verkar det ha varit händelselöst sen 1 maj ... - eller kanske tvärtom - händelserikt.?

2010-06-13 @ 21:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback