Vårsol? 070203

I dag ville nog våren tala om att den är på väg (hoppas jag). Var och hjälpte till lite i vår slalombacke i morse och sedan hämtade jag Mixo för en långpromenad i skogen eftersom den vuxna delen i den familjen är och handlar bil i huvudstaden. På väg till hämtningen så ringde jag Helena och fick med mig henne och Charma på promenaden.
Vi knallade iväg i just vårsolen - det var så fantastiskt ljuvligt väder, längst upp på berget så sken solen från en klarblå himmel, ja det är nästan så man blir lyrisk av att bara tänka på det.

Vira, Amber, Jod, Charma & Mixo sprang som galningar i början men de lugnade ner sig efter ett tag. Vi gjorde inte så mycket mer än promenerade, jag kastade det ihopknutna kopplet till Jod några gånger och hon hämtar så glatt, det är mest gladapporter med henne och dom funkar kanon! 

Nerbjudna till Tulka i mars på en Brimbarnträff - det ska bli jättekul! Med tanke på allt som ordnas för alla Viltvårdarns valpar kan jag bara njuta av att jag valde "rätt" uppfödare - tack Monica för allt du gör för oss valpköpare!  På det så erbjöd sig Bertil att hänga på deras husvagn och skjutsa oss den helgen. Nog har man goda vänner runt omkring sig!

I morgon åker vi till Åre och när man kikar på TV:n därifrån så nog blir det lite pirr i magen - jösses vad med folk!!! Det går säkert jättebra bara man har fått ner alla prylar som ska användas, vi har ett par bilar som ska in på området för att plockas ur och vi är förvarnade att det är riktigt trångt därnere vid våran Jämtlandspaviljong. I morgonkväll 22.30 spelar husbandet "Smalare än Thord" med Höglundagrabben och tillika Anna-Märtas kusin Thord Jonsson. Dom ska jag absolut höra för det har jag aldrig gjort förut - ska bli kul!

Dags att gå och sova, har inte packat inför morgondagen än :-/ - mycket märkligt, jag som brukar packa en vecka innan jag ska åka någonstans............................................

Glömde ju - Terese (som jag jobbar för) och PO fick en liten Emma i går fredag, hon vägde 3440 gr och var 50 cm lång, GRATTIS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för Mixo motionen!
Ha det så kul i åre. Smalare än Thord- jag lovar att du inte blir missnöjd. De är verkligen suveräna!
Hur många damer orkar Bertil med, tror du??!!

2007-02-04 @ 21:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback