Snart slut på mars......080327

Tänk att det är samma varenda gång...............vart tar tiden vägen??????? Helt plötsligt har påsken dragit förbi - märkligt!?!?! Jag hade bestämt mig för att träna hund i påsk och ja nåja, lite blev det väl men inte var det i den utsträckning som jag hade tänkt.

Bowlingkvällen är förbi - en helt enkelt toppenkväll!! Glada härliga människor med massor av skratt, sång och tokigheter, som sagt - en kväll helt i min smak! Inte blev det sämre heller av att "mitt" lag Labbeligan hamnade på en delad förstaplats :-)

Vi tränar vidare på våra promenader - ingen särskild träning utan det blir mest linjetag och så har jag börjat lägga lite mera krut på stoppsignalen. Våran ökl-träning går framåt och det är tur att våra döttrar rider i samma grupp så vi mammor kan träna samtidigt, snajdigt!
I söndags var det träning på Lillsjön i Håsjö - under tiden tjejerna red - vi gjorde en fyrkant av oss själva och kastade enkel, dubbel och även trippel. Jod är fantastisk att minnas, inga bekymmer att minnas alla tre och hon går även på den som jag bestämmer - vad månde bliva av den lilla???
Mina snälla kamrater hade kokat kaffe och gjort mackor till fikat och Janne körde ner ved med skotern så vi eldade och mådde gott efter träningspasset. Fikat avslutades med tårta - det är inte varje dag man äter tårta ute i det fria - underbart gott, tack igen Ulla, Lotten & Ylva!

Ulla har lyckats få tag i domare till Litsprovet - kanon! Nu ligger krutet på att haffa domare till 2009 men det känns nog som att det ska vara lite lättare - Ulla är enträgen :-)

Snart drar alla hunderier igång för året, startar den 12-13 april med funktionärsträffen i Stockholm och sen är det träningshelgen i Ånge som vi blivit inbjudna till. Efter det så rullar det vidare i maj med SSRK:s fullmäktige, kurs med Håkan & Karina och därefter träning & valpträff i Tulka hos Monica. Där är vi inne i juni och går det som jag vill så blir det start på unghundsderbyt den 6 juni men vi får väl se om man kommer med......

Näpp, inge mer i kväll, Östersund i morgon igen - kursdags för  jobbets räkning å så är det ju final i morgon på Lets dance.................

Godnatt och sov gott!!


Kommentarer
Postat av: Jäger

Unghundsderbyt kommer du med på för det är ju ett WT och inte begränsat antal startande.Jag ska bli anmäld dit väntar bara på att matte ska bestämma sig om Lots ska starta då! Han klarar det med 2v.

Det ska bli kul att träffas i maj och träna lite.
Mvh Jäger

2008-03-28 @ 06:35:37
Postat av: Jäger

Jaha då var det klart!!! Nu vet jag 4st viltvårdare som startar på unghundsderbyt. Joddan Inqa(Jade)Jäger och Lots. Jag är anmäld till Wt 13/4 och Jaktprov 10-11/5 så nu går tåget mot Sjch.
Ses snart!!
Mvh Jäger och resten i Örebro

2008-04-03 @ 17:14:11
Postat av: Joddan hälsar till sina släktingar

Vilken härlig dag det kommer att bli i Linköping. Hörrni som bor där runtomkring - har ni nått bra tips på boende till matte & mej + hennes kompis med vovvar?

Håller alla tassar jag kan för dina starter Jäger och jag förväntar mig snabb information om resultat hitåt :-)

Jösses vad det ska bli kul att ses!
/Jod å matte

2008-04-03 @ 22:31:40
Postat av: Marcus

Boende inte så långt ifrån Limmerhult!
www.bjorkfors.com

2008-04-03 @ 22:40:52
Postat av: Charlotte med Luna

Halloj!

Ja det var synd att ni inte var med igår, men det kommer fler tillfällen att träna hund! Ser ut som ni har en hel del inplanerat under våren. Lycka till med träningen så ses vi på unghundsderbyt om inte förr. Jag kommer och hejar på alla er viltvårdare + en lunavalp som kommer till start. Skall bli jättekul att se morgondagens stjärnor!

Hälsningar Charlotte

Postat av: Marcus

Inqas hemma marker går inte av för hackor jag är SÅ avundsjuk på Malin. Ha såna marker precis utanför dörren. Som tur är så tar det bara drygt 1 timme att ta sig hem till dom från oss och det är helt klart värt det.Iof så åker vi ju hem till Monica bara för att träna lite då o då + att Jenny går och tränar hos Lasse J ca 1 gång i månaden och det är ju ca2.5 timmar bort men är man hundbiten så är man. Vi ses snart.

2008-04-06 @ 15:53:39
Postat av: Jannike

hej marie!!

Vill bara tala om att jag NU sett hela Team Cans inslag - så faktiskt bara en snutt på fredag kvälen - det var helt fantastiskt!! OUTSTANDING! Vilken jäkla show!!!! Jag ändrar mig direkt, här och nu - dom var helt enkelt bäst!!

Kram från Jannike

2008-04-07 @ 08:06:55
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vi går en härlig tid till mötes, varmare väder och mycket hunderi, härligt!

2008-04-09 @ 11:15:38
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback