Tredje mars tvåtusenåtta

Några dagar sedan jag skrev igen..........å det har hänt mycket!

I fredags var jag, Ulla & Elvy till Östersund på SSRK-JH:s årsmöte. Jag blev invald som informations- och webansvarig och innan jag visste ordet av så hade jag sagt ja till ännu en post - som vice ordförande! Nåja, det låter ju fint och så kan man ju köra lite extra med sina kamrater :-). Ulla valdes till jaktprovssekreterare, det tror jag blir jättebra!
I april åker jag, Ulla och kassören Nisse till Stockholm på funktionärsträff - det ska bli jätteintressant!

Lördag samlades vi på Plassen här i Pålgård för uppvisning av retrievers/apportering - kul att vi får komma igen! Eva tog kort så det kommer lite foton längre fram.  Vi började med att några satte sig på linje och fick en markering var, därefter vände vi på oss och så gick några på ett linjetag. Innan vi avslutade så körde Sandra/Amber och Lotten/Mixo lite freestyleövningar och därefter skickade vi ut hundarna på ett fält (en och en) - vi hade lagt ut en hel del så dom fick gå flera gånger var! Alla hundar (å mattar :-D) skötte sig jättebra!

Eftersom grabben på bowlinghallen i Sollefteå hade dubbelbokat lördagkvällen så blev det ingen bowling utan vi fick flytta fram det till den 15:e i stället och som plåster på såren så skulle vi få bowla gratis - schysst tycker jag! Dessutom så verkar det som att vi blir ännu fler som hänger med så nu lutar det åt att vi hyr en buss.............

Tack vare att det inte blev någon bowling så gick jag bort på skolan för att lyssna på Paulin och hennes grabbar som satt ihop lite blueslåtar - ett projektarbete åt Paulin som slutar gymnasiet nu i vår. Tja, vad kan man säga - helt otroliga ungdomar!!! Gänget bestod av Paulin på sång, Anders på trummor, Kjelle på gitarr och Per på bas. Det blev mycket musik och väldigt mycket prat den kvällen och det blev sent innan jag kom hem, men så är det när man har trevligt bland glada vänner.
Vet inte hur länge det är sedan jag satt i lugn och ro och pratade med Ainy och Bernt om bl.a. våra 4-mans shottisar - ja det var pappa Östen, pappa Bernt åsså Ann och jag, oftast på Hullstagård i Sollefteå. Tänk vilka minnen!!!
Många gånger har vi sagt Ann, att vi har så många minnen tillsammans och vi bara måste ladda för en minneskväll med gamla fotoalbum - kanske kan det få bli en varm sommarkväll!

Tack än en gång ungdomar och såklart även till Berit & Bosses inlägg på scenen under kvällen, man blir så glad av att höra er!!

I dag har jag suttit i Östersund och gått igenom budget för 2008 - jo jag tycker nog att man kan ha roligare saker för sig men det måste ju göras!

I morgon vanlig arbetsdag och i morgonkväll startar ökl-träningen, äntligen! Det ska bli så kul att "sparka igång" lilla Joddan "på riktigt".

På onsdag ska jag hämta Rebecca och vara farmor några dagar!

Nu är det nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Ann

Ja vilken tur Marie att bowlingen blev framflyttad. Det blev ju en kanonkväll i lördags åsså har Ni bowlingen kvar! Paulin är sååå nöjd med kvällen. Ja å minneskvällen må vi börja att planera...ska börja leta album till helgen! Kram Ann

Postat av: Lotten

nKankse man kan toppa en kväll med minnesmästarna med en danskväll?

2008-03-04 @ 22:39:12
Postat av: Marie svarar att......

....en danskväll kanske inte vore så dumt att avsluta med.....tål att tänkas på!

2008-03-04 @ 23:03:20
Postat av: beritdolores

Hej Marie !
Va kul det är att få läsa bloggen, jag har varit in på Anns också och kollat, kul.
Tack för senast får jag väl säga, gud va kul vi hade men det blev rätt så sent.... hi, hi, hi men det här måste vi göra om...
Kram från Berit

2008-03-05 @ 16:14:35
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Tänk vad förvånad man kan vara efter ett årsmöte, "sa jag ja till den posten, också...?"
Men du fixar dina uppdrag galant, det är jag säker på!

2008-03-05 @ 22:12:05
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Ann

Minnesmästarna är naturligtvis öppen för en danskväll! Kul! Kram Ann

2008-03-06 @ 08:29:31
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: A-L, Cirrus & Mysak

Tassar in och hälsar Glad Påsk!

2008-03-20 @ 15:50:08
Postat av: Ann

Hej Marie! Tack för påskhälsningen! Till Dej och din familj önskar vi detsamma! Hela klanen Natanaelsson-Karlsson. Kram Ann

2008-03-21 @ 23:11:55
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: Malin Åbbel Fjell

Hmm... undrar om det är du... som såg till att vår tid i Ragunda förgylldes, så att jag slapp släpa hundmat från Sundsvall på skitbuss nr 30, som hade världens största Varghundshane (han tog upp en hel folkabuss!)...tror det va? Och jag var alltså hon som hade Ragundas fulaste lilla torp med en rödhårig mamma och en väldresserad flock bestånde av pudel, borzoi och hjorthund. När vi sent omsider fick kråkslottet sålt, fick vi ett otroligt fint kollage av bla dig, vars huvudtema var den avgnagda knoppen på vårt trappräcke.

Ack minnen... idag gift med en snubbe från Hammerdal, och lever de tre Vna = Villa, Vovve, Volvo i Sundsvall

malin at fjell dot se

2008-03-27 @ 10:48:15
URL: http://tantgotton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback