Andjakt på Sundsta..... 090924

Så har vi varit på Sundsta för att apportera änder - kul!!! Jod jobbade på bra, första såten fick vi in dom 3 som ramlade på "vårat" område. En av dom var skammad och dök flera gånger innan hon fick tag i den men skam(!) den som ger sig :-)

Andra såten gick på golfbanan, där hittade hon också en skammad och erkännas ska väl att jag inte är världens bästa på att handha icke-döda-pippisar, men jag lär mig väl......

Nu blev det lunch bestående av hjort, inlindad i bacon med päran, grönsakran å så en majskolv - men vad smaskens det var! Å hjortkött äter man ju inte varje dag :-)

Tredje såten passade vi på att vara passiv :-)

Innan fjärde såten fick vi kaffe, sedan gick vi ut och här fick dom jobba en hel del i vatten. Jod provade sin våtväst, liiiiite jobbig tyckte hon så på slutet tog jag av den och då gick det lite lättare. Tyvärr hittade hon inget i alla fall men jag skickade henne på vattnet på ett ställe och hon gick spikrakt dit och jobbade som en liten tok men inte där heller lyckades hon få något napp.

 Vackert väder som bara den var det!!

Femte och sista såten var i ganska oländig terräng men ändå en "hemmavan" för Jod. Här stod vi i närheten av Lasse som hade bössan. Mats och Hagla jobbade bakåt och vi fick ett par stycken som ramlade framför.

Sedan avblåstes jakten, vi åkte tillbaka för att hjälpa till och hänga änderna + till Magasinet för att avsluta med kaffe. En härlig och dag med mycket upplevelser, trött som jag vet inte vad och både jag och Jod har sovit gott i natt.

Från Magasinet där vi drack kaffet - lite mörk bild, men så kan det bli :-)


Mats och Hagla gick kkl och blev godkänd - GRATTIS! Här tillsammans med Dennis, Lasse som dömde, Mats & Hagla och Sara Runesdotter & Niro (Höghedens P?) - GRATTIS även till Sara förstås som också gick kkl och blev godkänd!


Jod vaktar Dennis vagn med dagen skörd.

Kommentarer
Postat av: A-L

Höghedaren heter Picolo.

Vilken härlig dag ni verkar haft!

2009-09-25 @ 16:48:48
Postat av: Fia

Men A-L, Pascal heter han ju! Pappan kallas Piccolo. :P



Marie; låter som ni hade en bra jaktdag!

2009-09-25 @ 22:10:08
Postat av: Marie till A-L och Fia

Kändes som Picolo var fel när jag skrev det så jag avstod men nu vet jag - tack! och japp, vi hade det finfint även om skyttarna kunde ha skött sig bättre och träffat lite mera :-)

2009-09-25 @ 22:14:00
Postat av: Lotten

tack för rapporten!!! :-))

2009-09-26 @ 10:28:31
Postat av: A-L

Haha, jag läste på Viltvårdarns blogg - där stod det Picolo ... Tur det blev rätt tillslut ;-)

2009-09-26 @ 14:18:57
Postat av: Birgitta

Gissar att det inte är lika lätt att avliva en skammad and som att vrida nacken av en abborre....

Postat av: Jannike

Vad härligt det verkar varit!!! Kram!

2009-09-30 @ 23:03:15
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback