060422-23 Fjällsta

Vilken helg!
Första hundhelgen för året och vilken känsla. Har varit i Fjällsta hos Thord & Marith Hemmingsson och haft apporteringsträning. Förutom att det har blåst en del småspik har det varit fantastiskt.

Vi började lördagen med lite "kolla-av-varann-övningar", sedan delades vi upp i 2 grupper - en som apporterat förut och en som inte hade provat på det förut. Jag gick med Amber och eftersom vi har apporterat lite så hamnade vi i "apportgruppen". Gick en bit upp i skogen och gjorde lite markeringar, vilket Amber klarade sådär i mina ögon - kan kanske bero på mig en del - men hon har inte den där gnistan som tänder henne tyvärr. Ja hur som helst så fortsatte vi på eftermiddagen med ett motivationsfält för Amber och Pärlas del och det gick jättebra för båda två. Efter det så gjorde flaten Ville och labben Chazzy ett kanonbra fältjobb båda två. Ville en härlig hanhund som verkligen jobbade underbart trots att Pärla nyss slutat löpa (vilket vi kom på medans vi satt där och tittade på Ville). Efter honom var det Chazzys tur, vilken brud på fältet! Hon rensade alltihopa och lämnade alla i hand - KANON! Eva har verkligen hittat lösningen på avlämningarna, mot alla regler :-) men det funkar! Superbra jobbat Eva!

Söndagen började med linjetag, vilket Amber tyckte var lite svårt men vi löste det tillsammans. Efter fikat hade vi önskat lite tips på stoppsignaler så då fick Vira jobba lite - gick bra men vi ska gå tillbaka till lite basicövningar, mest för att lära henne att sätta sig ner på den signalen. Jag har haft henne stående för att försöka hålla uppe lite fart men som det såg ut idag så är det nog ingen fara att lära om henne. Vi provar väl - en gång är ingen gång sägs det ju :-)
Efter lunchen skulle jag då ta ut Amber igen men nej, gick inte - halt. Hennes framben håller tydligen inte till att jobba på det viset :-(. Nu i kväll verkar det ha gett med sig igen men...........frågan är hur mycket man ska pressa henne????? Kanske bättre att hon får gå mera eftersök och man kastar lite med henne när man ser att hon vill ha lite extra - ja jag vet inte men hon ska i alla fall inte arbeta för att behaga mig och på det få ont - ALDRIG! Hon är en ljuvlig hund och sånna ska man vara rädd om!

Pricken över i var ju att Rebecca tog med sig sin mamma och Trixa på lördagen och kom ut i skogen för att hälsa på en stund, det värmde Farmors hjärta - Tack!
Där blev det åxå en liten berättelse om ett "bajj" - kolla in deras
blogg!


Nä nu ska jag gå och titta på TV en stund - har inte sett en minut på burken på hela helgen.

Kommentarer
Postat av: Rebecca och Trixa

Ja man tackar för en trevlig skogsstund! Det gör vi gärna om igen!

2006-04-24 @ 10:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback