Bispgårdenträning 060413

Träning i Bispgårdens slalombacke i kväll  Eva hade "tänkt till" innan vi kom. Vira började med ett linjetag som hon gjorde jättebra, sedan skickade jag Amber på ett fält. Hon plockade in 3 dummies som hon lämnar av i hand - jätteduktig!
Vira & Chazzy gick ut på hyfsat långa markeringar, hämtade varannan och då möttes dom på in/ut-vägen - vilka pärlor ( ;-)) vi har Eva!
När vi var på väg hem så saknades en dummie, såg den och skickade ut Vira. Hon gick lite snett ut, blåste stoppsignal som hon reagerade direkt på, dirigerade åt vänster som hon lyssnade på och hittade den - jamen kan man önska mer?? Nä, det kan man inte! Man vet också vid sånna här tillfällen att hon faktiskt vet vad en dirigering är men jag måste nog fylla på med lite avstånd...........

Ordet passivitet finns ju alltid med i retrieverträning och det är mina hundar helt underbara på, dom sitter där jag har satt dom, i alla fall Vira. I kväll blev frestelsen för stor för Amber, matte lekte med Mixo JÄTTELÅNGT bort och då kom hon...............Ylva försökte visserligen få stopp på henne men hon lyssnade inte riktigt - kan det bero på att hon heter Amber *hihi*

Nästa helg så startar årets första hundhelg hos Thord & Marith Hemmingsson i Fjällsta. Eva & jag åker på fredagkväll hade vi tänkt så vi är på plats i tid på lördagmorgon :-) Packar gör jag som vanligt på tisdag så det blir gjort!

Finns inte så mycker mer att skriva om, ska gå och lägga mig - LEDIG I 4!!!! hela dagar. Ska göra valptest på Wilmas valpar på lördag - mycket spännande!

Nja, nu är det gunatt och Glad Påsk på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback