Måndag 060410

Måndag som sagt - bluuääääää! Tur man har en bra helg i bakfickan att luta sig tillbaka mot!

Fredag hade vi lite avd.fest med ostbricka, vindruvor och lite annat snask - var bara ett par timmar men jättekul så länge det varade.
Lördagen var väl vad vi många hade väntat på ett tag :-) - kanonkväll, tack Lotten. En härlig kväll med många glada skratt och ack så ont i fötterna jag hade när jag kom hem efter all dans men som sagt - KANONKUL!!

Söndag var det dags för ögonlysning på Vira, minns inte om det var för 3:e eller 4:e gången, skit samma - hon var helt OK. Han trodde att om hon skulle paras med en brun så kunde hon få bruna bäbbar.
Ja nu är det dags att bestämma sig - ska det bli några valpar?? (nä inte bruna) Även denna veterinär ansåg att en fräsh dam som hon ser ut att vara brukar inte vara några problem att para - trots sina 6 år!
"-Ta tillvara på en trevlig hund" sa han vilket gör att man får ju ett extra tänk...............hmmmmm

Hittat SKK:s avelsdatabas - DEN var intressant! Har haft mina funderingar på två speciella hannar om jag nu skulle para Vira och en har ramlat bort direkt, tack vare denna avelsbas. Man kan alltså göra "provparningar" där man då ser en del sjukdomar, avelsstopp mm mm mm - mycket intressant! Troligen tycker många som jag för i kväll är den stängd av tekniska skäl :-) Jaja, man får väl roa sig med att gå och lägga sig.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: mixo

händer det inte NÅT hos er???

2006-04-13 @ 22:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback