061210 hästbiten??????

Efter ettårskalaset hos barnbarnet i fredags så har jag tillåtit mig själv att slappa! I lördags sov jag till klockan var 10.00!! helt otroligt. Husse åkte och fiskade tidigt så han var ut med hundarna och efter det så kröp dom ner hos matte alla tre, mmmmmmm då är dom goa le

Efter uppvakningen så gick jag och Sandra en promenad med vovvarna och sedan for jag - fortfarande med vovvarna - ner till brukshundklubben för att kolla in avslutningen på tävlingslydnadskursen. Vira fick kliva in i ett lag när dom skulle spela luffarschack för det saknades en deltagare. Spelade två omgångar och det blev oavgjort.
Efter det så hängde jag och Jod med dom in och fikade, DET var läskigt första stunden men sedan var det en ganska trevlig tillställning - alla som var där var trevliga människor som klappade henne så läskigheten övergick snart i ett finare tiggeri på alla bullarna skratt Efter det så la hon sig och sov på soffan bredvid matte, fullständigt avslappnad!

I dag söndag så har vi varit och kikat på lite hästar borta hos Sigge, Åsa & Lina i
Håsjö. Dom jobbar helt med PNH (Parelli Natural Horsemanship) - MYCKET spännande! Jag har sett den "metoden" användas förut och jag minns att jag var lika imponerad då. Ska åka dit och kika nästa söndag när Lotten & Tove är där för att se om det är något för Sandra

Till veckan så är det fullt upp - hoppas innerligt att det blir nå't besked om jobbet, det tar nog mer krafter än jag tror. Tre jultallrikar blir det nog i veckan *suck* - kommer nog att vara lagom less på julmaten innan det är jul. Måndag inventera möbler mm, tisdag är det möte hela dagen i Östersund, onsdag är det än så länge ganska lungt men torsdag är det möte igen och på fredag ska husse och jag åka till Sundsvall på den årliga julklappsresan alldeles för oss själva. Mamma & pappa ska ta hand om djur och barn. DEN dagen är värdefull - det händer väldigt sällan att vi kan åka alldeles ensamma!

Träff för Ragunda Retrievers på onsdagkväll - lucia -hoppas det kommer några.
Kl. 19.00 på LärCentrum om någon funderar le

/M

Kommentarer
Postat av: Jod

Jag önskar ett täcke

2006-12-11 @ 20:16:00
Postat av: Jod

Jag önskar ett täcke

2006-12-11 @ 20:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback