Förbasssssskat! 061220

Ssssäger Jod - inga tänder att tugga julmaten med :-( Båda framtänderna i underkäken är borta - jäkla ssssskit, man kan knappt tugga och man bara lässssssspar när man sssska ssssäga nå't! Det är inte lätt att va liten *ssssuck*
/Hälsssssningar från en tandlössss Jod

Nåväl, i morgon ska jag (hoppas jag) nås av något besked om mitt jobb - äntligen! Dom skulle ha förhandlingar från 8 i morgonbitte.......................det håller verkligen på att vara dags! Nu har det gått så lång tid sedan regeringen beslutade att lägga ner Datorteken så det känns som att det är dags för nästa steg. Vet att någon/några i kommunen har blivit varslad redan och eftersom jag inte har hört något sånt så borde jag ha nån typ av jobb kvar, frågan är VAD???? Ryktena som surrar säger  mig att det kan bli ett riktigt kul jobb och om ryktet blir av är det mycket hedrande att just jag..............- vi håller en tumme så får vi se om det finns ett beslut i morgonkväll att förkunna.
Jag har fått  julklapp av en elev, och i dag fick jag en jättefin ros av en annan elev på Datorteket - sån't förgyller tillvaron och lyfter upp en ur djupa klyftor. Just dom här var riktiga överraskningar och dom kom verkligen i "rätt ögonblick"! Det har varit extra tråkigt nu ett tag, (inte bara med jobbet) men kanske kan det börja vända så fötterna får landfäste igen - känns som jag stått på gungfly sista tiden. Undrar vad man skulle göra utan familjen, hundarna och dom riktiga vännerna en sån här gång??? Ja, förmodligen gunga vidare på gungflyn mycket längre :-)

I kväll har vi varit på barnens skola på "Öppet Hus" - jättetrevligt!! Både elever och personal hade lagt ner tid och energi, vilket resulterade i en trevlig stämning i huset. MASSOR med folk - det kändes verkligen som att eleverna fått med sig inte bara mammor & pappor utan även mormor, morfar, farmor & farfar m. fl. KANON!!
Skolan är ganska mycket upprustad sedan jag gick där men visst kommer det små härliga minnen när man strövar runt i korridorer och salar :-)

Hihi, matte kan ju tala om att lilla Joddan är sssssså ssssssssöt med ssssin
tandlösssa mun :-).............................................åååååå regnet det bara öser ner, bläääääääääää vad tråkigt det är!

Kommentarer
Postat av: Greta & Garbo

Jod, visst är det jobbigt när tänderna ryker och ont gör det också och för att inte tala om vad det kliar men tänk vilket härligt bett du får sen! Man kan bita riktigt, riktigt hårt ..... du har ju två kompisar att prova på. Det blir ju inga märken heller av de nya tänderna så husse och matte lägger sig inte i. Tro oss, det blir bättre sen. God Jul på dej och dina vänner

2006-12-21 @ 14:21:51
Postat av: Helena Andersson

Hej på er!
Är inne o läser lite hos er, roligt att se vad ni har för er:) Passar på att önska er en riktigt härlig jul o ett gott nytt åt med mycket hundbus. Ha det bra// Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback