I väntan på tomten 061223

Brorsan Jokk var på besök i går - va kul dom hade! Han är klart hanhund ser man om inte annat på storleken. Bakom sitter en Amber och kikar :-)

Jokk & Jod 22 dec 29005


I dag har vi varit till Inger på Frösön och till Anna, Anders, Rebecca & Trixa i Brunflo. Det har bytts lite julklappar men framför allt hälsats på lite.
Alla hundarna var med men hos Inger kan dom inte följa med in pga av allergi så då  blev det "ligga-i-bilen-träning" för den lilla och det gick jättebra - hon sov hela tiden (ca. 1 tim). Så åkte vi vidare till Brunflo och där kan man hänga med in, gissa om Trixa blev glad!?!?! Sandra tog med sig Amber & Trixa på en liten bus/pinkpromenad och sedan knallade jag iväg med Vira & Jod. Där finns en ganska stor äng som vi gick till och bära eller brista - inga bilar på lååååååååångt håll så jag släppte dom båda. Ja inte gick dom ifrån mig inte, kom omedelbart när jag kallade - Vira är ju säker men även Jod lyfter öronen och tittar upp och tar första stegen samtidigt mot mig och dom övergår snabbt i full fart in!

Var in på fiskeaffären i Brunflo och nu hade han fått hem dom nya flytoverallerna så nu har husse fått sin födelsedagspresent äntligen. På presentkortet fanns det även utrymme för ett  par nya varma vinter/fiskestövlar till hans stora glädje skratt

Jobbet ja, jodå det ordnade sig - jag ska jobba som kommunens informatör under ett år när Terese (ordinarie informatör) är barnledig. Det ska bli jättekul, ska gå bredvid Terese hela januari så jag hoppas att jag kan ta in allt hon har att lära mig, misstänker att det är en hel del.

Det har i alla fall slutat regna men nu STORMAR det istället, fy för den lede vilken jul :-(

Nu är det dags för uppesittarkväll med Rickard Olsson på 4:an

Kommentarer
Postat av: Susanne och Disa

Men vad KUL att du får ta över efter Terese!!
DET passar dig som hand i handske! Lycka till!! :-)

2006-12-27 @ 13:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback