061121 Rådgivning

Pratade med vår veterinär i morse om Jods hosta och troligen kan det vara en bakteriell historia som kan komma efter en kennelhosta. Ska hålla extra koll de närmaste dagarna men är hon fortsatt pigg så åker vi inte dit förrän nästa torsdag då det är dags för vaccination. Blir hon sämre så åker vi och kollar upp henne såklart, men det känns som att det är lite bättre igen sedan igår.

Hon är som sagt pigg som en lärka, har haft ståndskall på tant Vira i kväll. Det är kul att se den äldre damen "uppfostra" på sitt sätt. Vira tuggar sällan på ben men i kväll stal hon Jods och la sig ner och gnagde mitt framför lillnäbben! När Jod närmade sig så mullrade det ända från svansroten. Efter en stund så gick då Jod igång och skällde - då reser sig den äldre damen och tycks säga att -"jösses vad ungen låter" och går in i andra rummet och fortsätter gnaga. Jod kommer efter och då går Vira in i köket igen!!!! Vira gnager en stund till, Jod provar att närma sig och stjäla tillbaka sitt ben och då helt plötsligt passar det Vira att återlämna stöldgodset utan funderingar - så var den lektionen över..................

Funderingar från Jod:
Hörrö Jäger föresten, 8,5 kg!?!?! Hur mycket äter du egentligen? :-) Ska be matte väga mig i morgon....voff! /Jod

Kommentarer
Postat av: Jäger

Jag äter 7dl om dan men jag ser ut som en tarm!!!

2006-11-22 @ 19:34:25
Postat av: Jäger

Jag äter 7dl om dan men jag ser ut som en tarm

2006-11-22 @ 19:36:48
Postat av: Mixo - även jag av tarmsläktet

Jod - Vill du ha mera mat, så kan jag tipsa dig om din husse.
Han är lite mera generös...
Har jag hört ;-)

2006-11-22 @ 22:03:44
Postat av: Jod

Det lär dröja innan jag får i mig så mycket som 7 dl! Är väl lite åt tarmhållet jag med. Trots att jag blir serverad hur mycket mat som helst av min husse (å även matte ;-)) så orkar jag sällan äta upp allt.

2006-11-22 @ 23:06:53
Postat av: A-L

När ni nu pratar om mat så kom jag ihåg att jag glömt (...??) berätta att det fungerade precis som på hästarna! Mindre energi i fodret=mindre tokig och "tjockare" hund. Jag övergick till adult/normal (fast han varken är det ena eller andra) och det blev något extra kilo och mindre stress ... Precis som du Marie sa att det skulle bli ... =)

2006-11-23 @ 00:00:56
Postat av: Marie till A-L

Vad härligt att det funkade! Han kanske blir både adult & normal till slut då =)

2006-11-23 @ 08:11:22
Postat av: A-L

Det sista som överger en är ju hoppet säger dom ju ... =)

2006-11-23 @ 16:40:39
Postat av: Lotten

Jag ska prova samma...!
För att få effekten Vuxen och Normal, gör man ju allt! :)

2006-11-24 @ 12:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback