Hosteländet 061124

I dag har jag ringt veterinären igen, Jod hostade i morse och det kändes inte som det skulle ta slut - säkert 20 minuter höll hon på stackarn!
Ringde först på ett ställe men där visste man inte någon dosering på Bisolvonet till en så liten valp så jag blev hänvisad till Östersund. Östersund tänkte jag......................jaha då ska man stå i nån telefonkö då! Njae, jag provar kamrat Helenas arbetsmobil - om hon svarar så jobbar hon trodde ju jag. Hon var ledig men hjälper till ändå - TACK HELENA! Hon läste dosering och rekommenderade endera Bisolvon eller Bromhexin och så ringde hon in recept på dunder om inte dom första hjälper något. Jod fick dock inte köra bil på dom receptbelagda för det var röd triangel på dom :-)
Åkte och inhandlade Bromhexin och har nu gett henne av den och det verkar som det lugnar ner sig.........vi håller tummen!

Det positiva i hostan är; hon är lite bytesmedveten MEN det går ju ypperligt att träna med leksakerna inomhus när man inte kan anstränga henne så mycket - och det går även framåt med handtecken på "sitt". Hon vet exakt vem Jod är och kommer bra när man kallar - det ska såklart finslipas men vi har en bra början.

Hon är inte någon matgalning, hon äter 3 mål om dagen och en del kvällar tittar hon på oss och talar om att hon vill ha en portion extra, vilket hon även brukar få. Så länge hon påminner om en tarm så är det nästan fri tillgång till mat. Trots att hon inte känns äta så mycket så vägde vi henne i dag och trot eller ej - hon väger 8!!!! kilo - det du Jäger! Ska försöka fota henne i helgen och lägga ut någon ny bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback