Utställning & semester 061118-20

I lördags åkte vi upp till Wången på utställning. I "våran" (läs Ullas) hade vi Anders som driver, Ulla som codriver och jag & Mia satt i baksätet och agerade kudde till Amber. Leija, Tula, Pärla & Tiili fick vara längst bak.
Vi fick med oss en hel del hem - Amber, Leija, Coili, Tallis & Cobby fick med sig en fin rosa CK-rosett. I övrigt var det en hel del lila HP med. Viska fick en 1:a och sedan var hon med i avelsgruppen med Red Mountain's och blev tvåa där - grattis Viska, Anders & Marita!
Träffade en hel massa folk som jag inte sett på länge - kanonkul å få småprata lite :-)

I dag har jag haft semester, eller rättare sagt VAV:ade jag - dvs Vård av Valp. Husse åkte med Hans till stugan i går och dom landade här hemma i dag så jag passade på att va hemma och njuta av godbiten lite extra. Det tråkiga är att det verkar som hostan har kommit tillbaka :-( Vi får väl se, det kanske är bara ett litet återfall...........................det sista som lämnar en är hoppet sägs det ju!
Hon är pigg men som sagt, hon hostar. Det är inte den vita skummen som kommer upp, den karaktäristiska för kennelhostan utan mera slem. Hoppas på det sista så kanske det är sånt som ska upp efter hostan....................ja vi får väl se, ska ringa någon veterinär i morgon och rådfråga lite.

Hon är i alla fall ljuvlig, hon vet klart vem Jod är numera och kommer ganska omgående när man ropar här hemma på gården. Är hyfsat säker på "sitt" och i dag hämtade hon min nyckelknippa. Återigen, vilken ljuvlig liten dam hon är. Vill ha henne frisk så jag kan börja göra lite mera med henne, vill som inte anstränga henne för mycket i det här läget.
Sandra sa i kväll att hon redan är en riktig "soffpotatis" - som dom andra :-)

Dags för snarkofagen, dröm sött!

Kommentarer
Postat av: Jäger

Nu får du skärpa dig syrran inte kan du hålla på och hosta hela tiden.Igår var jag hos vet och blev vaccinerad och chippad.Vet passade på och kolla min kropp och den såg självklart bra ut hur ska annars 8,5 kilo Jäger se ut? Krya på dig och hälsa Matte o husse

2006-11-21 @ 17:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback