061017 Fränt och mindre fränt!

I dag var jag in på SKK:s hunddatasida och vad hittar jag?!?!?! Jo min lilla Jod finns!!!! Fränt, hon har ett namn och som sagt - hon finns, "Viltvårdarns Jod". Man kan ju bara gissa vad hon kommer att få heta i alla möjliga och omöjliga situationer :-) Joddan, Ploddan, Joddis osv osv finns förmodligen inga gränser för vad man kan hitta på.

I morgon åker jag till stan, ska på möte med LärCentrum. Är lite brydd över vad jag ska göra när det blir januari 2007 - kanske finns det något fortsatt jobb på LC, vad vet jag? Kanske blir man placerad hos vaktmästarna, (jag är en jäkel på att byta glödlampor och lysrör) eller nåt............................jag vet inte - ja så mycket vet jag ju i dag att Datorteken läggs ner vid årsskiftet. Vet också att jag har en fast (?) tjänst men inte vad den kan innebära..........
Det är härligt vad dom kan hitta på i det blåa blocket, det har inte gått 2 månader ens sedan valet så står det massor med människor arbetslösa, som om det inte var tillräckligt förut! Ännu fler som redan har det taskigt ställt och inget jobb - ja då sänker man deras redan nu låga ersättningar och dessutom sänker man stämpeldagarna. Man undrar vem som fixar så att dom får jobb...............usch - jag tycker det är orättvist! Nä ska sluta klaga, det lär väl ordna sig men visst sjutton funderar man på hur det ska bli - oron i magen finns där vare sig man vill eller inte. Flera av mina elever på Datorteket ska vi inte ens fundera på hur dom känner och mår, det är många samtal och tårar....................

Har slagits med min trådlösa historia i huset och jag får INTE till det - f-ade skit!! Måste fråga grabbarna på IT igen.


TV-dags och sen gonatt!

Kommentarer
Postat av: Vän i nöden

Visste inte att det var så beställt med din anställning.

2006-10-18 @ 18:27:35
Postat av: Charma

Jodiladihoo!!
Kanske vi ska stå och "joddla" när det bär av på jaktprov och utställningar ;-)

Och matte hälsar att det ordnar sig säkert med allt det andra. Du får ju någe kul att se fram emot nu snart. Och slipper att gå och oroa dig ionödan. Någe ansvar måste väll ändå denna kommun há!

2006-10-19 @ 13:42:13
Postat av: Hälsning från Tyrolen

JOddelahoho!!
Tack Helena för joddlar tipset, jag skrattade högt.
Hur tror du Marie skulle klä i riktiga Lederhosen och Tyrolerhatt???!

2006-10-19 @ 21:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback