070108...........Nya intryck i livet

Så har då nya jobbet dragit igång. Spännande är det med nya uppgifter och jag har sagt flera gånger på slutet att det är med skräckblandad förtjusning jag kastar mig in i det! Just nu så är det nog rätt känsla. Massor, massor, massor att få in i skallen men visst 17 är det spännande och kul.
Det som satte nerverna i dallring i dag var att jag ska göra en årsredovisning för 2006 som ska vara klar innan 1 mars i ett program som jag aldrig jobbat i, så i morgon startar en snabbkurs i PageMaker :-) Det finns mallar sedan förut att jobba utifrån men även om det är en kanonbörjan så är det massor av sidor som ska tillverkas, tror det handlar om mellan 30-40 sidor! Ja, man har nog det man gör dom närmaste veckorna!

Hur som helst så var Lotten, Mixo, jag och Jod till Thord & Marith (med Atte, Kråka, Tickan, Garbo & Greta) i Fjällsta i går och tränade lite vovvar tillsammans med Kicki + flattarna Skrutt och Sally. Enda dagen det var riktigt kallt än så länge i vinter, -13 grader här hemma när vi åkte. Solen kommer ju inte så högt på himlen den här årstiden men vi såg den allt och liiiiiiiiiiiiite varmare blev det allt en stund :-)

Jod var mest med för att jag ville kolla om hon kunde vara tyst och det gick jättebra. Hon fick göra två enkla markeringar med kastare - jag har bara kastat själv förut - men det gick såklart bra, det mesta verkar vara medskickat i den lilla! Hon har ett bra grepp om dummien och hon brukar alltid lämna av dom i min hand men i går slarvade hon - kanske är det lite mycket snö på dom eller så håller hon på att tappa flera tänder så munnen är lite öm, vi får väl se. Jag lägger inte så stor vikt vid det just nu, vi får se om hon fortsätter eller om det var en tillfällighet.

Jod sitter

Söt eller???

Jodapport

Tycker att alla gjorde bra ifrån sig och framför allt så gjorde Plixeploxen, - ja Mixo alltiså - ett linjetag med stoppsignal och dirigering alldeles förträffligt! Ett linjetag x 3 ska jag kanske säga, ett som man backar ut avståndet från kastaren - han är så himla duktig den där håriga gula historien :-D

Nu är det riktigt dags för sängen om det finns plats vill säga! För dagen är det en husse och 4 svarta som upptar min säng, Trixa är här för Anna, Anders & Rebecca är i Härnösand. Anna åkte dit i går för att plugga i veckan och Anders & Rebecca i dag - dom skulle komma tillbaka i kväll men det satte halkan stopp för. Dom kom till Viksjö men där fick dom vända och åka tillbaka till Anna för det var bara en isgata på Viksjövägen - tack och lov gick resan tillbaka bra så nu sover dom hos mamma Anna i natt och kommer till farmor i morgon i stället.

Nattinatti

Kommentarer
Postat av: Lotten

Vad bra att Anders hade förståndet att vända! Har han blivit vuxen?
Knepigt att vägen från Övik var i stort sett bar, enligt Hockeybesökare....
Det ligger en hund begraven nånstans

2007-01-09 @ 16:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback