070115............VM i Åre

Ännu en dag på nya jobbet - nog är det mycket att lära *suck* - inte vet jag om allt kommer att funka men det är väl bara att hoppas. Det är ju kända människor i hela huset och småprata :-) det kan jag ju så jag frågar mig väl fram. Det är i alla fall roligt, förbaskat roligt!
Den 4 feb åker jag till
Åre för att vara med och bygga upp Ragunda kommuns "monter". Ragunda ska ha sin värddag på måndagen den 5 och då ska vi vara där och representera kommunen - ska bli jättekul! Trodde inte att jag skulle få komma till Åre under VM-dagarna men så fel jag hade skratt

Har varit mycket med vovvarna i helgen - tränat en del åxå i snön. Det går riktigt bra nu att stå bredvid Jod och kasta. Hon har hukat sig när jag lutat mig över henne för att stoppa henne så hon inte har knallat när jag kastat men det känns som att hon håller på att förstå vad det är jag vill. Hon har även provat på lite linjetag på skoterspåret, jag har "tappat" en dummie bakom mig när hon varit en bit framför mig. Kallar in henne (som går kanon), sätter ner henne och skickar tillbaka - funkar bra! När hon kan sitta kvar lite säkrare så ska vi utöka avståndet, men det kräver ju att hon ska sitta kvar själv och det är lite svårt ännu men vi är på god väg!

Nu ska jag gå och läsa några rader i min nya biblioteksbok, nylånad för dagen - "Kontaktskontraktet" av Eva Bodfäldt. Många har pratat gott om den så jag blev så nyfiken.....

Kommentarer
Postat av: Mixo

Jag är kontaktkontraktad, det är mycket kul där!

2007-01-16 @ 18:43:49
Postat av: Garebo

Hur gör jag stackars nyfikna släktning för att få veta vad som händer och sker med lilla Jod? Skulle vara kul att få veta hur det går med saker och ting...... Ni kanske tränar för fullt och har inte tid med att berätta? Ser fram mot en sammanfattning sedan sist./Garbo

Postat av: Anonym

Förlåt, jag hade lite brått. Det var jag som skrev nyss.

2007-01-24 @ 19:12:17
Postat av: Anonym

Det har gått troll i det här. Det är jag, Garbo som skrivit de två senaste inläggen!

2007-01-24 @ 19:13:01
Postat av: Jod

Jo det är så att min matte har börjat nytt jobb och hon är helt kaputt på kvällarna så jag har inte fått så mycket träning dom sista veckorna.

Vi ska iväg i kväll en liten sväng så vi får se hur mycket ork matte har att skriva när vi kommer hem.

2007-01-25 @ 18:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback