070125 Miljöträning

Ska försöka skriva några rader om vad vi gjort i kväll. Hade träning på Aktsamparkeringen - 12!!! st vovvar var där, det var Jod, Amber, Vira, Jokk, Hoss, Viska, Mixo, Charma, Bobo, Sita, Disa, Berta...................undras om jag räknat rätt eller om jag glömt någon.........hmm...........nä kommer inte ihåg någon fler.
Jod & Jokk var där mest för att titta på dom andra, vi gjorde några gladisar, Jod & jag och dom funkar jättebra. Det går att belöna/motivera henne precis lika bra med en sak som med godis vilket är toppen tycker jag. I kväll har det mest varit boll, mellan varven jag bollar med bollen i handen så stoppar jag in den i Jods mun en stund och då går svansen igång - när jag tar bollen så har hon full focus på min hand och boll igen. Hon hör kanonbra på inkallningssignalen (om man inte leker med brorsan just då för DÅ är det svårt :-)). Hon har åxå ett bra grepp på både boll & dummie och prylarna sitter kvar i munnen tills jag tar dom.

Håller på att dra i en fortsättningskurs med Håkan Johanzon och Karina Sellén för tillfället och nu närmar det sig att skicka ut anmälningslapparna till dom som var med i fjol. Jag ska inte delta i år med hund utan har lovat att vara "ihophållare". Har gjort iordning blanketten och är nästan klar med budgeten så som sagt - det närmar sig.

På jobbet är det fullt upp fortfarande, vi får se - det verkar som det blir ännu mera nya arbetsuppgifter eller egentligen inte mera, utan delar av dom nuvarande kommer troligen att bli utbytta. Känns som att det ska bli bra!
Ni som är nyfiken på vad jag bl.a. håller på med numera kan gå in på
www.ragunda.se,  det är mitt "nya skötebarn". Den innehåller ca 2000 sidor + att det finns ett intranät som jag sköter, det är lite att hålla reda på kan man säga.
Till veckan ska vi packa inför Åredagarna, åker nästa söndag (4:e) och kommer hem på tisdag (6:e). På "våran" värdag ska vi stå i den specialbyggda Domen som ligger strax ovanför Holiday Club.

Närmast nu så ska jag vara farmor från i morgon tills på söndag - det ska bli så roligt att få rå om Rebecca i helgen.  Jag ska riktigt skämma bort henne - just det borde vara en "farmorsyssla" - eller? ;-)

Nattinatti

Kommentarer
Postat av: Helena

Hon är verkligen duktig den där lilla söta saken.
Du glömde skriva att hon klarade av en stanna kvar övning, fastän ni aldrig prövat det.
Hon har mycket medskickat som du säger. Men hon får nog rätta "grunden" lagd också. För du är ju så duktig!

2007-01-26 @ 22:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback