Låååååååångt linjetag...........070705

Träning i Håsjö i kväll igen, även i kväll en toppenkväll. Vi var utökade med 1 matte och  hund - Ylva & Viska.
Gjorde linjetag i kväll åxå, försökte tänka igenom varje hund innan, hur vi skulle göra för att alla skulle ha dom bästa förutsättningarna för att lyckas.

Mixo började - både Pärla och Jod löper så dom fick vackert vänta i bilen, även det en nyttig träning. Grabben jobbade bra, lite trött var han i kväll men en glad vovve! Tränade dessutom lydnad med honom blad löptikarna på slutklämmen och det fixade han kanonbra!

Sedan var det Viska - hennes övningar lutade vi åt öppenklassövningar, la in både höger och vänsterdirigeringar vilket hon klarade fint.

Medans Susanne hämtade Disa & Driva som åxå hade fått lite väntan i bilen körde Ulla Tiili - gick jättebra, hon har en bra näsa den lilla gulingen :o)

Så var det då Driva, hon fick börja så hon inte skulle sitta och ladda upp för mycket - vilken jycke hon är!!!
Dags för Disa, även hon gjorde ett kanonjobb i kväll men faktum är att jag tror att båda två skötte sig bra tack vare en tydlig och duktig matte i kväll - bravo Susanne!

Joddans tur, vet inte vad jag ska säga......................skickade henne sista gången rakt ut på gissningsvis 100 m. Från en lägda, markbyte (höggräs som nådde över den lilla) kanske 30 m och sedan över en lägda igen - hon spikade och kom i full fart som vanligt in och satte sig framför mig för att lämna av - godbiten :o)

På slutet körde jag Pärla för att Ulla skulle få se när hon började slamsa med dummien. Det gick över förväntan, trodde att hon skulle springa till matte men jag fick in henne flera gånger till mig än att hon gick till matte. Även hon jobbade bra.
Alla har vi saker att slipa på och det är så skönt när man kan prata igenom hundarna över lite fika efteråt. Fast jag känner mig som en moraltant efteråt - tycker att jag "har kurs" och det är ju inte riktigt meningen.

I går fick vi ner vårt nya avlopp i marken, skönt! och i gårkväll var det årets(?) danskväll i Hällesjö för min del. Enormt mycket folk, runt 450 pers hörde jag. Det var
Jannez första spelning efter olyckan - dom spelade kanonbra! En kul kväll!

Snart är det dags.................i morgon är det finlir i husvagnen och på lördag ska jag fixa till lite god fisk till söndagen. Det blir nog träning med Ulla på lördag - i alla fall en liten stund.

Nattinatti

Kommentarer
Postat av: A-

Jamen, hur var det på lägret nu då??? Vad har du och Jod fått göra?

2007-07-19 @ 10:28:31
Postat av: Anonym

A"nyfiken" -L skulle det stå ... :)

2007-07-19 @ 10:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback