Annorlunda 070612

I dag har jag gjort nå't som jag aldrig har gjort förut :-)
Blev medbjuden av mitt nya jobb att följa med på 1:or och 2:ors gemensamma aktivitetsdag - men vad jag har skrattat!

Klev på en buss vid 8.30 i morse för att forslas till Rissna och
Depå Grande. Där delades vi upp i 3 lag - ruter, spader och själv tillhörde jag hjärter. Vår grupp gick till station "Gamla Bettan", den bestod i att vi skulle köra en bana med en gammal Volvo som dom byggt om så när man skulle svänga vänster så åkte man åt höger. Trodde faktiskt att jag stängt av hjärnan så allt inlärt om bilkörning var under vila, men nej vad fel jag hade :-) Bilen gjorde precis som den ville!

Station 2 bestod i att skjuta pilbåge som jag aldrig gjort - det gick väl sådär, jag fick ihop några poäng i alla fall. Sedan var det 3 grabbars tur, en drog däck, en välte däck och den sista rullade däck - gick kanonbra! Sedan skulle det hittas passande muttrar till ett gäng fastsvetsade skruvar - gick åxå bra. Stationen avslutades med att 3 st hasade plank dvs åkte skidor - alla tre på samma skidor, dom var jätteduktiga!
Vår sista station bestod i att köra cross-kart. Har jag heller aldrig gjort och där kom lilla tävligsdjävulen igång :-) Skulle ha varit några varv till på banan, det var ju som över när man just hade kommit på hur den lilla karten funkade - nåja, hur kul som helst!

Mellan station 2 och 3 serverades spagetti och köttfärssås i gamla skolans matsal. Vad fint dom gjort därborta med alla aktiviteter. Pål Grande själv är en gammal rallyförare så nu kommer bl.a. rallyeliten till honom för att testköra sina bilar. Det testkörs även olika sorters nya däck som ska ut på marknaden. Ja det händer massor inne i Jämtlands skogar.

Nu ska vi åka på dotterns teaterkväll!

Kommentarer
Postat av: LOtten

Låter KUL!
Bilkåristen i dig ligger bara latent, tror jag!

2007-06-15 @ 23:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback