Joddans första prov.............070606

............blev då ett Working Test som anordnades av Mittlabben - jösses vilken dag!!

Första stationen var en markering med skott - här fick hon jobba lite men löste uppgiften och fick 15 poäng

Andra stationen var också en markering med skott + ett linjetag. Här började det med att hon blev påflugen av en annan hund, försökte låta bli att bry mig om att det hade hänt och i stället få henne att fokusera på arbetet - det gick fint och vi fick 18 poäng

Trede stationen var ett närsök, 3 dummies skulle in på max 4 minuter. Här var hon lite vid i svängarna men lyssnade och löste uppgiften bra - 16 poäng

Fjärde stationen klantade jag mig, gick med henne ut och tittade på ökl och ekl dirigeringar och sedan tror jag att Jod ska gå dit nkl ska gå - hur dum får man bli???? Nåja det var i alla fall mitt fel - 0 poäng

Femte station var en enkelmarkering på vatten och den gick galant - 20 poäng!

Totalt fick vi 69 poäng. Goldentiken som vann nkl hade 72 poäng så jag tycker att vi gjorde det riktigt bra. Dessutom så fick vi domarnas pris för dagens bästa ekipage - det var RIKTIGT roligt när alla 3 domarna nästan samtidigt hade sagt att det priset skulle gå till oss :-)

Ja jag säger det igen - vilken dag vi haft och vilken hund jag har!

Kommentarer
Postat av: Monica

Stort varmt GRATTIS, Marie och Jod!
Ni är verkligen ett bra team.
Monica och hela hundsläkten i Tulka hälsar

2007-06-06 @ 22:01:30
Postat av: A-L

Här tjuter vi rakt ut!!! Jaaaaaaaaa, vad braaaa ni är!!
Grattis, Grattis, Grattis ..... =)

2007-06-06 @ 22:26:57
Postat av: Jäger

Jaha då är det bara att gratulera då!
Mvh Jäger med familj

2007-06-07 @ 06:44:33
Postat av: Lotten

MYCKET kul!!!
Gratulationer i massor!!

2007-06-11 @ 23:23:08
Postat av: Garbo

Instämmer i alla gratulationer! Starkt jobbat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback