Löparnissa 070626

Ja då var första löpet på Jod igång och jag tror att jag missat några dagar. Det brukar ju som vara lite mindre bloddroppar i början, hon är bevisligen duktig på att "städa" efter sig och storleken på dropparna i dag säger mig att hon har "städat" några dagar. Jag gissar på att hon är på 3:e dagen i löpet men man kan ju inte veta säkert så här första gången.

I kväll var vi och tränade och jag tog med mig dom andra två damerna i huset. Vira gjorde bra ifrån sig direkt vi kom dit. 2 bollar var kvar sedan dagens träning där så jag skickade henne rakt över en liten å och hon gick direkt ut - simmade - letade - hittade - och kom tillbaka. Var över 2 gånger och bärgade bollarna utan problem - riktigt duktig den gamla tills vi skulle avsluta kvällen med henne. Hon fick en enkelmarkering på samma ställe och då kan jag tala om att hon tyckte att hon redan hade gjort sitt jobb så hon gick omkring och nosade mest på andra sidan. Vet varför jag har pensionerat henne!

Amber fick också ett par markeringar och hon löste uppgiften som hon brukar - hon gör det jag ber henne om men hon har nog inte tråkigare än när hon måste apportera. Hon är som jag sagt förut helt klart född till en servicehund, hon är aldrig så lycklig som när hon får "hjälpa till" med olika saker t.ex. tända lampor, hämta tofflor, springa med meddelandelappar till någon i familjen osv osv - hon är outtröttlig i dom situationerna. Dessutom är hon ju bland det vackraste man kan se på men en jakthund/apportör, njae det blir hon nog aldrig tyvärr.

Nedräkningen har börjat, 3 dagar kvar till semester :o)


Kommentarer
Postat av: matteläraren

1 dag kvar!!!

2007-06-28 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback