Snart midsommar 070620

I går var det samträning med Ragunda Retrievers igen - tror det blev 16!!! ekipage. Det är inte illa i lilla Ragunda.
Jag var mest passiv - inte på humör och då är det inte så shysst mot Jod att kräva jobb av henne. Nåja, vi tittade på det ena gänget stund och hjälpte Sara med Bobo litegrann och sedan gick vi över till det andra gänget. 

Allt eftersom kom lusten att göra lite ändå så när dom var klar så kastades en dubbel på vattnet till Jod och hon löser uppgiften som hon ska. Hon la ner dummiesarna när hon kom in i går men jag tror att hon tyckar att just den sorten är lite stökiga att bära, hon brukar som inte tjafsa.....................ja vi får väl se, ska prova en annan sort nästa gång.

Det blev en liten dummie kvar i vattnet en stund så den flöt iväg en bit................provade att skicka Jod på ett linjetag men den var lite långt ut så hon fick varken öga eller näsa på den. Tog in henne och Lotten kastade en sten och då fick hon mera drag och när hon är på väg åt rätt håll så kan jag "mata på henne" med UT och då går hon på och fick både öga och näsa på den, hämtar, kommer in och lämnar i hand (den var en annan sorts dummie) - ljuvliga lilla varelse! :-)

I dag har jag varit och klippt mig och gömt dom grå :-) och nu ska vi åka till Östersund en sväng för att byta ett par vajrar till Hans moppe.
I morgon är det midsommarafton och då ska jag vara farmor - kul!!!

Hemma igen och kommer just på att jag glömt att berätta att Nisse har flyttat in i mitt garage igen några månader framåt. Nisse är Ullas nordsvensk som brukar gå här på bete - ett kanonkoncept, Sandra har häst hela sommaren och Ulla behöver inte tänka häst på hela sommaren (om hon inte vill förstås).
En härlig havremoppe som är så snäll så till och med jag törs umgås med honom och det vill inte säga lite :-)

image43

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLIHOPA SOM ÄR HÄR OCH LÄSER!!

Kommentarer
Postat av: lotten

Har också tänkt på denna sorts dummie, det är som det är med dom....

2007-06-21 @ 14:48:38
Postat av: A-L

... MEN ... farmödrar har väl alltid varit gråa ...?? Vad är detta för påhitt ...=)

2007-06-21 @ 15:25:07
Postat av: Farmor

Men A-L, det är mest GAMLA farmödrar som är gråa :o)

2007-06-21 @ 20:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback