Viltträning 070625

I kväll har vi varit på Colldéns igen - var där i går också. Lotten och jag bestämde oss för att se hur både Jod och Mixo klarade en provsituation. Vi blev fler, både Ulla och Susanne slöt upp på en snabb inkallning :-) Kanonkul!!

Vi började då i går med 2 enkelmarkeringar, fortsatte med ett riktat sök och avslutade med ett fält. Vatten hoppade vi över - iddes inte åka till en "vattenplats".
Joddan, den lilla diamanten bara gör.................hon skall slipas till och när det är gjort så kommer hon att gnistra värre än allt  annat jag sett i alla fall!
image44
Allt genomfördes på dummies i dag och när det var över så bestämde vi att vi gör om det i morgon (dvs i dag) men då kör vi vilt.

Träffades i kväll igen med fågel laddat. Började med Mixo som fick nöja sig med dummies även i dag - i alla fall i början. Fortsatte med Jod - 2 enkelmarkeringar med skott och på kråka. Ser ju inte själv vad hon gör men kastaren (Lotten) ser hur hon fint "viker" som undan vingarna för att få ett korrekt grepp om bröstkorgen på kråkorna. Snabb ut och lika snabbt (om inte snabbare) in för att sätta sig ner framför mig och bjuder mig fågeln - ja, vad mer kan man önska?
Närsöket likadant, nästan rakt ut - hittar - och snabbt in med en liten mås till mattes hand.
På fältet ligger kråka, skata, trut, and och mås. Vid starterna ryker det mossa bakom henne när hon drar iväg. Snabb som en raket ut, plockar upp och återvänder till mig men ursnygga avlämningar.

I morgon ska vi upp till vattnet och då blir det dummies. Har plockat upp en kanin ur frysen i kväll men den hinner nog inte tina tills i morgon så vi tar den på onsdagkväll i stället. Om det går bra med den så är det nog frågan om det inte blir en provanmälan ganska snart.....................:-)

Nu ska jag lägga mig hos diamanten och njuta av glansen :o)
image45

Kommentarer
Postat av: A-L

Ååhh, så härligt!
Riktigt "känner hur det känns" ... Vilken vovve du har!

2007-06-25 @ 23:34:34
Postat av: Gråstensmatte

Diamonds are forever
Diamonds are a girls best friend

2007-06-26 @ 11:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback