071003............tänkt på råden

Har tänkt mycket på alla råd sedan i somras om att ta det lungt med Jod. Jo jag har gjort det nu på slutet - omedvetet, det har bara inte funnits tid till träning.
Kom med då på Umeåprovet och kände att det var nog läge för lite träning inför....................... :-)

Sagt och gjort, förra söndagen så for jag till skogen för lite träning - men vilken galen vovve!!!!!!! Gick alltså inte att prata med henne, fullständigt väck. Fanns inte en koppling som var rätt kopplad den dagen *suck*. Jaha, vad gör man????!?!?!?!
Körde lite varje dag och det blev ju faktiskt bättre och bättre - kopplingarna "hittade hem" skulle man kanske kunna säga :-). Summa summarium - att ta det lungt med Jod är ingen bra idé, jo det är klart att det är bra att inte gå för fort fram men att låta henne vara och inte göra något (som ett av råden var) fungerar väldigt illa på den hunden. Balans ska givetvis finnas och den är inte lätt att hitta men jag tror ändå att jag är på rätt väg!

Vi hyrde en stuga i Umeå natten innan provet och visst är det lite kul att den hund som först kopplar av på ett nytt ställe är Jod! Dom andra for runt och snokade, busade och var allmänt "mitt i" mest hela tiden och det var såklart även Jod - en stund, sedan gick hon och la sig och fullkomligt slappnade av!

I morgon är det dags för röntgen för Jod och Jokk så håll tummen!

Men jag har ju glömt att berätta att jag blev "gummimormor" (låter lite roligare än plastmormor) i fredags :-) Min gamla :-) kamrat Ulrikas dotter fick en liten grabb - GRATTIS MIKAELA! Önskar dig all Lycka till med ditt nya liv!

Gunatt!

Kommentarer
Postat av: Marith

Hej Marie! Jag tycker att det ser ut som om du inte behöver alltför många goda råd. Det viktigaste är väl ändå att man går på "magkänsla" och lär känna och tränar sin hund på det sätt som passar en själv och ens huhnd. Om man tittar på resultatet som du och Jod har haft i sommar så finns det väl INGEN som kan säga annat än att du är helt på rätt väg. Grattis till alla framgångar!! Puss på Jod från halvsyrran Garbo!

Postat av: Marie till Marith

Tack Marith - det värmde att läsa! Håller tassarna för er på lördag!

2007-10-04 @ 15:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback