071012............tråkigt

Förra veckan var vi och röntgade Jod och Jokks höfter och armbågar. Blev lite surt när Jods papper kom och det visade sig att hon har en C-höft :-( - den andra var B och armbågar var ua. Nåja, det lägger sig väl och när det "bara" var en höft så blir det kanske så att jag röntgar om henne framöver våren  - vi får väl se. Vi kan ju fortfarande ha roligt i vår träning och på våra prov. Jokks var båda A och armbågar ua - skönt!

Jobbet rullar på, satt hela dagen i går och tittade på siffror med förbundsekonomen Ella - en urmysig tjej som pratar fort och mycket samt bryter lite på norska och skrattar i massor :-). Dom andra tjejerna i den gruppen är också toppenhärliga. Min skalle hade/har mycket att ta in och den är fortfarande tom efter gårdagen.

Avslutade Östersundsresan med ännu ett möte - då med festkommittén. Ska ha en förbundsfest den 31 oktober med ca 500 människor inbjudna, vi får väl se om det kan bli 300 som kommer i alla fall. Den kvällen ska gå i vilda västerns tecken så det gäller att skaffa ihop lite passande saker - skulle haft ett pistolhölster med innehåll kanske :-)

I morgon åker nog Nisse hem till Ammer - det håller på att vara kallt nu på nätterna så han har sitt täcke på sig. Dessutom har han tappat en sko så nån ridning blir det inte förrän han är skodd igen.

Hans ligger i feber och har en trälig hosta - det är lite synd om honom faktiskt.

Nästa fredag åker jag och Ulla till Eskilstuna på en uppfödarkonferens som Labradorklubben har ordnat - ska bli spännande. Dom ska ta upp en hel del saker som jag funderar på..........

Nä nu ska jag gå och lägga mig - sova till minst klockan 9 i morgon känns det som.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Det var inte kul att höra men Joddan kan ju bli champinjon ändå!!! Det gör det ju inte lättare att boka tid för Jäger!! Värsta skräcken!!!!

2007-10-13 @ 08:03:08
Postat av: Ann

Hej Marie!
Det ordnar sej nog med Jod!
Ser att Du ska på "tema Maskerad". Va kul att klä ut sej! Trevlig helg! Ann

Postat av: Gala donnan

Hello Countrygirl!Du har väl en Pikkadoll redan, ta apportkastaren annars =) Visst har du såna däringa Chaps med fransar?! Jag har en Mockaväst tror jag. Åsså kan du ju LInedance!!!!! PERFA

2007-10-13 @ 21:02:06
Postat av: A-L

Kan tänka att det känns lite trist, men jag tror Marcus är inne på ett bra tänk ... När du och Jod står där och mottar jaktchampionatrosetten så spelar det ganska liten roll att ena höften kallas för "C" på ett papper från SKK.

2007-10-14 @ 20:51:43
Postat av: Marie till A-L

Nä, vad är en bal på slottet *suck* å "skrattar"

Du har alldeles rätt A-L, det spelar ingen roll vad SKK skriver i "det läget" för till "det läget" ska vi!!! Har skrivit ett avtal med banverket :-)

2007-10-18 @ 22:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback