Marktitt och tack till våra musiker!........071028

På förmiddagen åkte jag och Stig till Thord & Marith i Fjällsta för att titta på nya marker till Gällöprovet. En härlig dag med lite hundträning och som sagt titt på nya marker. Kanonmarker tycker jag. Ett bra riktmärke är när man kan fråga sig själv om jag skulle vilja starta med min egen hund där och där vi varit i dag så skulle jag vilja det :-). Fast det går ju inte den här gången eftersom jag ska vara kommissarie båda dagarna, men det blir väl fler gånger. Någon måste ju jobba åxå för att proven ska bli av och det jobbet som kommissarie tilltalar mig så det gör jag gärna!
Jod och Garbo (halvsyrran) hade jättekul tillsammans, eller rättare sagt så hade alla kul med varann. Vi gick ca 2 km själva och jag garanterar att hundarna sprang minst 1 mil. Jod, Amber, Vira, Greta & Garbo var med - vi kastade lite markeringar och "småttingarna" skötte sig bra medan dom äldre två mest lullade omkring :-)

I kväll har jag varit till kyrkan - det har varit musikkväll där. Med våra enormt duktiga förmågor här i lilla Hammarstrand kan man bara inte missa en kväll när dom uppträder!
Inledning med två tjejer ur Ragundakören som sjöng stämsång. Därefter kommer Helene Forss med sin tolvsträngade gitarr och sjunger så nästan tårarna kommer - hon sjöng två låtar, varav den ena heter Längtan och den har en fantastisk text.
Efter det så kommer då Eva-Lena Dahlgren, Lena Ljung-Falk, Berit Svenningsson och Kristin Höög fram tillsammans med Mattias Sundin på bas/gitarr och Lennart Dahlström på synt/bas - men vilket gäng!!!! Det är till att sitta och hålla tillbaka tårarna, så duktiga är dom.
Här har vi skickat 10 st duktiga herrar till Stockholm för att uppträda på Intiman med
 
Allt För Byn och här hemma så har vi precis lika många duktiga förmågor kvar!!! Tanken slog mig i kväll.................nog är vi unika här i Hammarstrand med så många proffsiga musiker, alltså då menar jag verkligen proffsiga! Dom är bara fantastiska, jag skulle vilja att ännu fler än fulla! vår kyrka finge lyssna på dom här tjejernaoch killarna - kan det vara uppföljningen av Allt För Byn kanske???? :-) Hela kyrkan stod upp och klappade händerna så dom fick minsann göra ett extranummer - det hade dom inte räknat med men dom löste även det på ett utomordentligt sätt.

Husse i huset ligger med feber i kväll, hundarna tycker det är konstigt att pinka kväll med matte men det går det åxå till slut.

Kommentarer
Postat av: Mix

Med risk att vara tjatig....Så har jag hört att sommarhundarna breder ut sig över nejden...
Ska jag sticka ett svansfodral av överbliven päls???
Ingen har allt, men alla har nåt oh jag har PÄLS!!

2007-10-29 @ 21:30:26
Postat av: Amber till Mixo

Matte säger att jag åxå är en sommarhund men jag HAR ju faktiskt päls - trots det så hänger min svans likadant som på Joddan :-(

2007-10-29 @ 22:40:37
Postat av: Mixo

För lite rufs på pälsen, Bambi. Du får rufsa tilllite, så du inte är så välkammad =)

2007-10-30 @ 13:31:49
Postat av: Tove

Härlig läsning Marie att ni håller på med kommande jaktprov innan vintern ens landat hos oss. Det kalla jag framförhållning. Får se om vi kommer till start till våren med Mollie men jag har inte bråttomt. Hoppas husse kryar på sig, här har vi också förkylningstider då Linn ligger i feber och ont i halsen. Stora kramar till er båda och alla voffsar.
Tove med familj


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback