070914 - en ny pärla, TED 746!!

En händelserik vecka har det varit, och allt bottnade i att min bil slutade ladda förra helgen. Började med att åka till Solleftå i lördags för att kika på Citroens nya SUV, C-Crossen. Nja - inte var den lika fin som på bilden vi fick i brevlådan, inte blev jag så imponerad inte.

Strosade runt där på Ivars bil, kikade på Berlingon - skulle ju kunna vara en bra "hundbil" men NEEEEEEJ, vill inte ha. Fortsatte runt i bilhallen och DÄR STÅR DEN!!! Ögonen bara fastnade på den svarta bilen och banne mig stod det inte Marie på den :-) eller kanske det står TED

Här är pärlan, inte så bra bild - har "lånat" den från blocket.

image51


Efter många turer så står den härhemma på  gården nu och det står mitt namn på registreringsbeviset - man är inte klok fast vad gör väl det - jag är i alla fall sk-tglad :-)

Det är även sista dagen på informatörsvik. - HURRA!!! På måndag får jag i lugn och ro sitta på min egen plats i Bispgården, min egen tjänst som jag trivs toppenbra på. En massa strul innan det är klart med alla skickningar av inack och rapporter till CSN men vad gör väl det - större världshändelser har hänt!

I tisdags hade jag lovat kommunalrådet att vara vittne när hon skulle viga ett par på sitt kontor kl. 17.00. Ingen aning om vem som skulle vigas när jag åkte dit men när jag kom fram så fick jag veta att det var en av mina gamla vänner som skulle smyggifta sig på hennes födelsedag - gissa om det blev glädjetårar när hon såg att det var jag som skulle vittna. Dom hade nämligen bett Elisabet ordna med vittnen för att allt skulle vara så hemligt som möjligt och dom hade ingen aning om vilka som skulle vittna.

Snart är det mesta klart inför "Wildhusstestet", ska fila på PM:et lite till och så ska jag skriva klart katalogen. Vi har fått låna skolan här i byn för att koka kaffe och kanske kan vi vara i matsalen med fikat - vi får väl se, har inte lyckats få tag i skolpersonalen i dag. Det är dom som bestämmer men jag har svårt att tro att det ska vara något större bekymmer.

Vi har tränat lite här hemma på gården i veckan och just nu så håller vi på med dirigeringar. Har mest kört "klockan" på korta avstånd och det verkar som att hon börjar förstå tecknen och även stoppsignalen kommer mer och mer. Måste vara väldigt beslutsam i stoppet när jag blåser men det kommer det med - hon håller på att slipas på ännu en sida :-)

I gårkväll så var det premiär på TV:n (TV3) med Allt För Byn  - vilka grabbar vi har här på Hammar´n, helt fantastiska!!! Kolla in hemsidan
http://www.alltforbyn.se och glöm inte att kika på 3:an på måndagkväll kl. 20.00!!!

Till sist håller vi tummen för Viska i morgon som debuterar i ökl, Härnösand! Lycka till!!!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: A-L

Blev det rent av en ny bil? Ja, snygg var den då!
Lycka till med WildhussTestet!
Ruskigt fyndigt namn :)

2007-09-15 @ 16:23:56
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

AIK-färgerna går alltid hem! Annars får du väl leka "svarta fåret".
Att skaffa hund innebär ju ofta ny bil, annat boende, men framför allt nya trevliga kompisar!

Postat av: Lotten

TED - Theodor Roosevelt-President- PRESIDENTBIL!!!
Grattis!
Som en gammal kollega sade "det för så mycket med sig" (med att undervisa musik i helklass istället för enstaka instrumentelever).
Det är väl samma med hund. Fast värst är nog Dalpraktiken i den tävlingen, när de köpte en häst till dottern. Och nu sex år senare har hela familjen bytt stil och dragits med, köpt en gård, bytt yrke, slutat jobba etc...

2007-09-16 @ 00:58:26
Postat av: A-L

Någon som vet hur det har gått för Ylva och Viska? Om Ylva läser detta kan du väl berätta lite och stilla min nyfikenhet ..:)

2007-09-16 @ 13:28:15
Postat av: Till A-L

Hmmmm, Viska tyckte att hon klarade det mesta på egen tass i går - att ha matte med sig var väl mer åt det praktiska hållet, typ skjutsa henne dit och hem :-) Det blev inget pris alltså.....

2007-09-16 @ 15:50:45
Postat av: A-L till Ylva

Äsch då .... då håller vi tummar & tassar till nästa start!

2007-09-17 @ 15:52:32
Postat av: Lotten - gräsrot

Halloj! LÄser att du och Joddan är omnämda i Apportören, bland de andra celibriteterna! KUL!!

2007-09-18 @ 10:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback