Kattstrupen, 1-årsdag och dålig laddning........070902

I dag har det hänt mycket!

JODDAN FYLLER 1 ÅR I DAG!!! Hur gick det till???????????? Jag har ju nyss hämtat henne?!?!?

Började en ledig dag med att åka till Aspås för att debutdöma Goldenklubbens inofficiella jaktprov. Lagomt många hundar anmälda, dvs 5 st och det var helt perfekt för en gröning som jag. Det var en tollare med och 4 golden.

Hade bestämt mig tidigt att det som står i reglerna för 0-pris skulle jag följa - i övrigt försöka med mina egna ögon bestämma mig för prisvalörerna. Jag delade ut 3 st nollor, en 3:a och även en mycket välförtjänt 1:a - GRATTIS Anna-Lena & Mysak. Känns fortfarande helt rätt som jag satte bedömningarna. Har fösökt tänka på om det var min hund som startade och gjorde som hundarna i dag - vad ville jag då ha för pris.........och som sagt - jag känner mig nöjd! Hoppas dom startande gör det åxå!

På vägen till provet i morse så började min laddningslampa i bilen att lysa - för-at. Hålla tummen att vi skulle komma fram, vilket vi gjorde. Slog av huvudströmbrytaren under dagen och höll tummen igen för att vi skulle ta oss hem. Gick bra och när vi kom till Stugun så kom jag på att Anders var där och mekade i pappans garage - kanon!
Åkte ner och dom kikade under huven men kunde inte hitta något fel. Anders skulle provstarta men se det gick inte för då var all ström slut i batteriet - vilken tur att vi stannade och bad dom om hjälp annars har vi stått efter vägen.
Mamma fick låna sonens batteri och hem kom vi - tack Anders!

I kväll kom Öset och ska vara här tills på torsdag och i morgonbitte kommer Trixa och ska vara här till torsdag även hon så husse i huset har det han gör den här veckan men han har själv ställt det så :-)

Nu ska jag gå och nassa ensam och övergiven i sängen för husse tog täcket och sover i nya soffan nere hos Öset. Öset tar sig inte uppför trappen längre, hans höfter är alldeles slut - men han är snart 12 år gammal.

Gonatt

Kommentarer
Postat av: A-L

Tack igen för i söndags ... ;-)
Det var väl ** att vi missade Jod´s bemärkelsedag
... Grattis i efterskott får vi säga istället!!!

2007-09-04 @ 01:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback