Back in blogging :-).....080804

Ja, så var man då tillbaka i hemmet :-) Ska försöka sammanfatta allt som hänt den senaste tiden..........

Fäviken
Åkte upp på torsdagen, bar ner lite prylar till montern och kikade på hur stor den var och hur man kunde få till det i den....inte så mycket tänk där för energin har som gått åt till att få till ett fungerande Working Test. Montern fick i år enbart vara en informationsmonter. Paul Andersson & Lasse Johnsson m. fam kom och dom hjälpte mig att tänka på ett upplägg till WT........många funderingar blev det och vi bestämde oss för att sova på saken....
Fredag - massor med folk och massor med billiga saker.......köpte ett par Lundhagsbrallor som jag suktat efter länge men tyckt att 1200:- har varit för mycket för min plånbok - kostade halva priset i helgen, dvs 600 pix, då är det bara att "slå till"...........kostade även på mig ett par shorts som även dom låg på halva priset 500:- ordinarie så jag betalade 250:-. Det är rea när det är halva priset på prylar som man gärna vill ha :-).
I dag blev upplägget klart till morgondagens prov! Middag på kvällen för våra domare, dom var bjudna på middag av Fävikenfolket men både Paul & Lasse valde att käka med oss. Vi hade en jättetrevlig kväll utanför husvagnarna med många glada skratt. Lasse och Cilla hade Amanda & Tobias med sig och dom tillsammans med Hans, Sandra, Tove och Mattias tog med sig lite vovvar och gick och kikade på området. Även dom hade haft det trevligt! Kul när även ungdomarna hittar varann och har kul, speciellt Hans som var lagom pjutt när han fick så lov att följa med då Zorbcenter behövde hans hjälp under helgen.
Lördag - dagen D! 33 hundar var anmäld - 2 strukna som löpte - men nog är det kul att så många anmält! Det flöt på bra, trots att Paul & Lasse hade fullt ös hela dagen. WT körde dom mellan sina uppvisningar och i den värme som var så somnade dom ganska ovaggade den kvällen gissar jag :-). Vinnare av WT blev Carina Tolf från Ånge - bra jobbat och grattis Carina!
Söndag - en lugnare dag, lite mindre folk så man kunde ta det lite lungt i värmen. Plockade ihop vid 17-tiden och drog hemåt.
TACK till er alla som varit där och hjälpt till - ingen nämnd och ingen glömd!!!

Måndag var jag faktiskt hemma hela dagen :-)

SWC-08
Tisdag - var och hjälpte Paulin med lottningen av Litsprovet, det är mycket anmälningar till ffa ÖKL. Himla tråkigt att man inte kan ta med alla :-(. Efter det var det dags för avresa till Håsjö, inbjuden till SWC (Sandelins Working Camp) som svarta fåret tillsammans med Ylva & Ulla. Hakade på husvagnen och drog iväg, käkade sill och pärer vid första sittningen och därefter for vi till Kolbjörnsjön och tränade en stund. Stod på linje och hade kastar i 4 hörn, 2 av kasten gick i vatten och 2 i skogen - alla kast hade även ett skott. Varje kastare kvackade först så att alla hundarna på linjen vände upp mot ljud/kastare, därefter gick ett skott och på den direkt ett kast. Därefter skickades den hund som varit bäst med. Alla hundarna gick en gång till varje hörn.
Efter det så åkte vi tillbaka till Lotten och så var det dags för andra sittningen, då det serverades grillat älgkött......mmmmmm vad gott det var - tack Lotten & Jan för det!
Efter en lååååååååång sittning och mycket surr gick även jag, A-L & Fia till sängs :-) Många världsproblem blev lösta den natten!
Onsdag - då hade några lagt upp ett ökl-prov till Jod, Viska, Pärla och Mixo. Jäsikens vad duktiga hundar vi har, finslip här och där men i stort så fixade alla hela upplägget på ett bra sätt. Onsdagen slutade med att vi käkade surströmming och sedan åkte vi till Hällesjö på dans, Blender spelade - vilken röst hon hade den sångerskan, helt otrolig! Hem och nattinatti efter en bra dag och en kul danskväll i mina nya shorts, första gången jag var på dans i shorts kan
jag tala om :-)
Torsdag - då la vi upp ett nkl-prov till "gulingarna" + Tiili. Även här gick det i stort bra men det behöver finslipas lite här och där. Efter det så åkte jag och Ulla hem för att packa om för nästa färd!

Tulka för att fira Elvy!
Fredag - då var det dags för att åka till Monica i Tulka för att fira Elvy. Väntat på den här helgen länge men till slut var det dags! Kom ner och Stig, jag & Jod flyttade in i "gula rummet". Käkade tacos och "bara var", gick en långpromenad och när vi kom hem så satte vi oss ute och tände fina lyktor, drack ett glas vin, lyssnade på syrsorna och grattade Rune som fyllde år den dagen. En underbar kväll!!!
Lördag - nu kom Karin Thunander och skulle lägga upp lite träning åt oss. Bra övningar upplagda på markeringar och minnesövningar/målområden. Tränade hela dagen med avbrott för lunch. Vid 18-tiden kom Lasse Johnsson för att käka middag med oss - kul!
Söndag - tyvärr måste Karin åka för Choise löpte och skulle paras så hon åkte hem för att packa om och åka till Småland. Vi tränade själva i regnet, använde oss av dom platser vi använt i går för att skicka på linjetag i dag. Vi avslutade med markeringar skjutna med Bumper Boy, en ny upplevelse för flera av vovvarna. Jätteduktiga var dom allihopa!!
Nils-Olov och Stig var till Jenny Hamring för att hämta änder som vi ska ha till Litsprovet, sedan åt vi och åkte hemåt. Var hemma vid 21-tiden.
Hans och Sandra har varit hemma med Vira & Amber själva i helgen, det har funkat bra så vi kan nog åka fler gånger - husse & jag!

Avslutar med att vara lite stolt och glad - både Jod och jag har fått beröm i helgen av Karin, Jod för att hon är en duktig hund (har ni hört att jag sagt att hon är bäst? :-) och jag för att jag är en duktig förare (rodnar lite då :-)!

Mycke bokstäver blev det men nu ska jag gå och lägga mig!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Eva

Intensiv och spännande vecka. Kul läsning och jag är inte ett dugg avund, hmmmmm. Tack för titten igår.



Postat av: Ann

Hej Du! Va trevligt att få med Dej på bild från Hällesjö! Synd bara att shortsen inte syns på fotot...!!! Ha det så gott! Syns vi på omsdag igen? Kram Ann

2008-08-05 @ 07:34:24
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Lotten

Kul med allt som händer och med bekräftelser, eller hur ?!

2008-08-05 @ 09:35:38
Postat av: Tove Danielsson

Hej min goa kamrat i norr. Kul att det går bra för dig och Joddan och du är duktig! Varför har vi så ´svårt att ta beröm? Sträck på dig och hoppas allt går vägen med kommande jaktprov



Stora kramisa

Tove med flock

2008-08-05 @ 23:24:20
URL: http://blackmaidens.se
Postat av: Jannike

Hej min vän!! TA ÅT DIG av beröm, det borde vi alla bli bättre på!!!!! Är helt övertygad om att du är en duktig förare!!! Av hund OCH bil!!



Kramen!

2008-08-06 @ 22:41:55
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback