Provupplägg/träning......080809

Lit i dag för att provköra inför jaktprovet den 23-24 aug. Drog iväg i morse - träffades några vid 9-tiden ute på provplatsen
för en genomkörare. Ulla & Elvy gick till NKL-rutorna och vi andra drog oss ner till ÖKL-rutorna. Det gick kanonbra och båda rutorna kändes som att det blir ett bra prov, skulle jag vilja starta själv på dom?? Ja, det skulle jag!
Åter på startplatsen för NKL tog vi ett break för fika - klart nödvändigt, jag var hungrig som en varg och Ulla hade gjort sallad att stoppa ner i pitabröd - jösses vad det var gott!

Vidare till EKL - här hade vi tagit in en elithund, en färdig jaktchampion som gick på en ruta - inga bekymmer. När vi kom tillbaka till bilarna så hade Anders & Rebecca kommit för att hälsa på "sammo"  som hon kallar mig för - lite svårt att säga farmor än :-). Dom följde med ut på sista rutan där det var dags för Jod att jobba lite.
Började med en landdirigering med ett störningskast på sidan, gick bra. Därefter blev det ett fält, låg 10 st ute och hon matade på och sökte som en dåre, hittade 7 st och så ville jag se om hon gick ut på djupet  (där låg en som vi hade knutit ett band på) så när hon dök upp och inte hittade mera så stoppade jag henne och skickade "UT". Hon vänder och fortsätter söka, detta händer 3 eller 4 gånger och hon bara jobbar vidare och trot eller ej så gick hon dit jag ville och levererade den med bandet på!!!!
Gick därefter på en dubbelmarkering som avlöpte utan bekymmer och även den dubbla på vatten gick som smort. Nu hade vi inte möjlighet att skicka ut på vattendirigeringen men det testade vi ju i går och det gick ju fint då :-)

Återigen - vilken hund jag har!! Det är så tårarna kommer när jag ser henne jobba, att se henne så glad & positiv hela tiden gör mig varm i hela kroppen!!!

Nu är det dags att gå och lägga sig - har fått ett uppdrag åt Härnösandssektionen i morgon, ska ner och vara domare på deras KM - kul med förtroendeuppdrag! Tack Tove!

Gonatt säger matten med världens bästa Jodda :-)

Kommentarer
Postat av: L

Hoppsan Domarn! Här rör det på sig!!

Vallat dansskorna ännu?

2008-08-10 @ 16:06:00
Postat av: Tove

Hej och tack för att du kom som jag skrev på kuvertet du är en ängel.Hoppas resan gick hem och hälsa man och dotter så gått. Hon är duktigt jänta din som tränat hunden så bra i freestyle. Vad månde detta bliva i framtiden. Jag hoppas hon fortsätter att träna och tävlar i framtiden



Kramis

Tove

Postat av: A-L

Men nu j**lar uppdateras det .. =)

Skulle eg bara hälsa att doggsen mår bra igen!

2008-08-12 @ 02:11:42
Postat av: Marie till A-L

Jodu, hinner du inte med? hihi. Det händer saker hela tiden nu vettu och dessutom så har man börjat jobba så man får lite mera tid över :-D



Vad skönt att hundarna är pigga igen!

2008-08-12 @ 09:31:39
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Jannike

Vad kul för dig när det går så bra för voffsingen! Grattis!



kram från Jannike

2008-08-12 @ 18:39:20
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Lotten

2008-08-12 @ 18:51:09
URL: http://Har du börjat jobba på riktigt??!
Postat av: Fia

Kul att läsa alla uppdateringar! Låter som om ni hade det bra nere hos Monika :) När var det ni skulle starta på prov? Var det nu i helgen (16-17/8)?! Lycka till! (fast jag är rätt säker på att ni kommer greja det!)

Ha det!

2008-08-12 @ 22:05:18
Postat av: Marie till Fia

Japp, vi startar på söndag - första paret ut!!! Hua, håll tummen!

2008-08-14 @ 14:11:15
Postat av: Fia

Oh shit! (angående 30-31/8)

2008-08-15 @ 13:27:59
Postat av: Anna

Hej på dej Rebeccas "Sammo"!

Rebecca är ju i en "härmis ålder" och nu mera tycker hon att hon ska hålla i Trixas koppel. När vi har gått bort till fältet tar hon av kopplet och säger glatt -"UT Tissa!" och låter mycket bestämd... Tror du att vi har en blivande hundtränare?

Kramis!

2008-08-26 @ 20:23:35
URL: http://trixa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback