Träning i går å bilder från Tulka......080807

Var till Lotten i går och tränade lite vattendirigeringar - åkte till "nya" favoritplatsen Kolbjörnsjön. Skickade genom näckrosor, inte så långt men jag ville ha upp henne på land för att leta där och det gick alldeles ypperligt. Skickade på dolda för att se om det fungerade, vi hade dock en hjälpreda gömd i skogen bakom som klev fram och hjälpte till om det skulle behövas........
Jag skickade över Jod mot en gran (julgran tyckte Lotten som klätt den med dummies), hon tittade dock mot Lotten som stod en bit därifrån och drogs åxå åt det hållet. Blåste stopp, vinklade vänster, stopp och ut  - DET FUNKADE! tilläggas ska att det från första stoppet till ut var det kanske 3 meter, mao hon håller på att ta in och lita på mina signaler! Finslipas ska det såklart men jag är jättenöjd som det är i dagsläget - hon gör det jag vill, även om hon skulle kunna stanna lite snabbare men det kommer nog det med - vi har ju inte hållit på så mycket i vattnet med dirigeringarna ännu.
Hon gick fint på både höger & vänstertecken trots att jag glömt min nya fina vita keps för dagen :-)

Här är lite bilder från förra helgen när vi var hos Monica i Tulka och firade Elvy!

Karin, Anna-Lisa, Ulla & Elvy  Karin, Anna-Lisa & Indra, Ulla & Tiili och Elvy & Jokk

Elvy & Jokk  Elvy & Jokk

Monica, Carat & Karins Nikki i bakgrunden  Monica & Carat med Karins Nikki i bakgrunden

Ulla & Tiili  Ulla & Tiili

Världens bästa Jod!  VÄRLDENS BÄSTA JOD :-)

Gnistas bäbisar 3 v.  Gnistas småtroll, 3 veckor gamla - kan man vara sötare måntro?

Kommentarer
Postat av: Marcus

H-vete vad lik Joddan är Jäger med snusen inne!! Den 16:de är det premiär i Ökl!!!! Nervös!! Jäger kan ju men inte jag(kanske).

2008-08-08 @ 18:18:48
Postat av: Marie......

......å vi premiärar den 17:e. Det är till att hålla tummarna för varann nästa helg då! Vart startar ni och för vem? Vi kör i Ö-vik för Sören Norén.

2008-08-08 @ 19:52:30
Postat av: Marcus

Munktorp Anki Andersson!

Sista par hur kul är det? Det borde ju gå bra med tanke på vad vi har för sorts hundar!

2008-08-08 @ 20:54:24
Postat av: Marie igen

....känns bättre för oss då eftersom vi startar i första par :-) Då har man det gjort! Än en gång - LYCKA TILL!!! Hör av er!

2008-08-08 @ 21:22:03
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Ni kan träna linjetag vid Kolbjörnsjön till den röda dummien som säker ligger och guppar där än...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback