Snart bowlingdags........080225

Nu är det nära - på lördag är det dags! Har länge sett fram emot en glad kväll bland RR-gänget. Det är ju oftast en ganska allvarlig ton på träningstillfällena (helt naturligt, focus och koncentration) och jag är ju den som tycker att det är så viktigt att även skratta tillsammans och äntligen är det då dags. Synd att inte fler kan hänga med, vi är just nu 10 st och jag har hört i kväll att det kanske tillkommer 2 st till - vilket jag hoppas. Dom hör liksom till - saknar dom båda, länge sen dom var med...........

Har haft flera träningskvällar nu på slutet och jag känner att alla har utvecklats - behöver finslipa lite här och där men det kan dom bara göra själva. Jag har delat med mig av dom tips och råd jag har och ska jag bedömma så kan alla ta sig dit dom vill bara dom är konsekventa och inte blandar en massa olika träningssätt - måste bestämma sig för ett sätt och hålla på med det ett tag innan man kan säga om det funkar eller inte, men det fixar dom!

Dags är det i alla fall att gå vidare, jag har fått upp gnistan för att lägga ner tid på min egen träning nu. Ulla & Pärla, Ylva & Viska åsså jag & Jod ska med coachning av Lotten träna för ökl. Innan sommaren är slut så ska vi väl ha fått till en start i ökl - gärna med ett pris :-). Känns skönt att ha lite hjälp med tänket - det är lätt att man fastnar i sin egen träning och vår coach har mååååååååånga idéer :-) Tack Lotten för att du nappade på mitt förslag!

Sandra hängde med oss i kväll och självklart Amber då. Dom har i 2 veckor hållit på med lite freestyleövningar och dom är så himla duktiga båda två!!! Först lärde sig Bamber att snurra åt båda hållen, på det så blev det slalom, efter det så hoppar hon fyrfotahopp över Sandras ben, hon kan "gå runt" och nu i kväll har hon då lärt sig att backa in mellan Sandras ben (på kommandot "gurka" :-D). Ja som sagt, dom är otroliga - Sandra är så himla duktig på att lära Amber. Hon kan tända lampan, hämta tofflor ja jag vet inte allt - bara Sandra visar så kan hon sedan. Att kalla Amber för apportör/jakthund är en överdrift men som servicehund är hon fullständigt outstanding - i alla fall så länge Sandra är i närheten och visar henne vägen. 

Dags att surfa runt på lite websidor och kolla nyheter innan man går och nattar, hörde att Gottands fått bäbisar i dag - Grattis Cindra!

Mors!

Kommentarer
Postat av: Eva & Korall

Lycka till med er träning inför Ökl och självklart kommer det att gå bra ; ) Jag och Korall håller i alla fall tummarna för er.

Tack så mycket för träningarna vi har haft. Jag och Korall är supernöjda. Ses vi på torsdag = avslutning?

2008-02-26 @ 12:49:09
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Med er fokusering på träningen kommer ökl att gå galant!
Du, visst blir det roligare med whisky.... men inte 17 är hostan borta trots både det och stark hostmedicin. Blir snart ett nytt läkarebesök...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback