Goda nyheter.......080125

I går fick jag besked om att Jod är Hereditärt Fri från PRA. Brim är testad sedan förut och Aquas provsvar kom i går och båda är normal/clear! Tack Henry & Eva som väckte idén om att vi valpköpare kunde testa Aqua och få många valpar fria - toppen!! Det är inte alltid det är sämre med många kockar :-)

Träningen i går gick som smort - alla är så duktiga! Vi gjorde en liten minnesträning, gick tillsammans med hunden ut och placerade dummies. Gick tillbaka ca 30-40 m och gjorde ett tredelat linjetag (första med kvack och kast, andra med kvack och den tredje utan kvack och kast). Dom fick först hämta dom två första på linjetaget, vända sig om och skicka på dom som vi placerat ut innan och därefter gå på den tredje på linjetaget - alla fixade det galant!
Efter det så körde vi igenom lite stoppsignalsövningar och där behöver vi nog alla träna mera.

När vi träffas så pratar vi alltid igenom varje hund, alla får tänka till över vad man kan göra bättre, hur man kan gå vidare, hur man kan lösa ett ev. problem.............känns som att alla tycker det är bra! Medans vi pratar en stund så har vi ju då en naturlig passivitetsträning.

Vi tog ett beslut första gången vi träffades om att den som bor närmast får bjussa på fika som avslut och då bestämmer vi vad vi vill göra nästa gång utifrån hur kvällen har varit - jag tycker att det känns toppenbra att diskutera igenom varje hund ordentligt varje gång.

I morgon åker jag, Hans, Sandra och Ulla till huvudstaden och kollar in bygrabbarna i "Allt för byn" - det ska bli så himla kul! Vi sätter oss på tåget vid 10-tiden i Sundsvall, är framme vid 13.30 och showen börjar 15.30 - kan det bli mycket lämpligare? Bord är beställt på Engelen till 19.00 - ska som sagt bli en bra dag hoppas jag!

Näpp, nu är det dags att bänka sig framför dansbanan, dvs "Let's dance" :-)

Mors! 

Kommentarer
Postat av: Lotten-vanlig gräsrot

PRa fattar jag men det där ordet på Here....
Vad är det?

2008-01-25 @ 20:55:52
Postat av: Jäger

Det är svengelska!!! hereditable= ärftligt
Matte var med mig till sjukgymnasten idag och jag får börja träna nu men lugnt i början!! Så det ser ljust ut för Tulka träningen.
Mvh Jäger även kallad tunntarmen från Tulka

2008-01-25 @ 21:47:52
Postat av: Lotten

Tack, gissade nästan det =).
Man lär sig nåt varje dag...

2008-01-26 @ 10:15:24
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Jag hoppas att du hade en bra vistelse i storstan!
Ni har ett mycket bra upplägg för era träningar, tycker jag. Man behöver ju faktiskt tänka igenom vad man själv vill fokusera på och inte bara åka och "träna"....
Bra med kaffebjudningen också om ni nu byter marker ibland och det gissar jag att ni gör.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback