Hektisk vecka.......080603

Så var då Gällöprovet över - ja, det var det ju förra helgen men tiden har som inte räckt till att skriva något. Det blev ett bra prov fast när söndagen var slut så var även jag helt slut. Anspänningen som legat och grott tog till slut ett grabbatag i mig. Nåja, plockade ihop och hämtade upp domarna (som lånat min bil och åkt och duschat) för att ta genvägen hem via Östersund och lämna domarna på flyget - lite många mil blev det men ingen ville ta på sig den uppgiften så då var det bara att fara. Tack till Elvy som åkte med mig och höll mig sällskap!

Carin Träffe tog massor med fina kort som jag fått av henne - här är några, tack Carin!

 Kicki skriver rättning i katalogen

  Ulla som båtsman

 Mixos halvbror "Evin" - Sörgoldens Evinrude 
 
   1 HP-paret från söndagen, Doubleuse Roasted Macadamian

Måndagen kom och dags att jobba några timmar. Måndagkväll, husvagnen ner till Bispgården för att delta på Håkan & Karinas internat under tisdag och onsdag. Jättebra dagar och Jod visade att hon kan en hel del tecken som jag inte riktigt trodde att fastnat så bra som dom gjorde :-)
Dom pratade mentalitet som vanligt och jag tror att man inte kan höra det för många gånger faktiskt. Därefter en hel del övningar, mycket linje och mycket vändningar mot markeringar som landar runt öronen. Joddan hängde med bra, vad vi ska öva på när det gäller det är vänstersvängar - åt höger går det ganska bra men vända bakåt i vänstervarv  har vi inte hållit på med någon gång. Bra dagar!

Torsdag åkte jag och Eva med Jod & Korall ner till Monica i Tulka. Där väntade Marcus, Jenny, Jäger, Lots, Monica, Nils-Olof och alla hundar på oss med kaffe och god kaka. Nervarvning med ett, nåja - några :-) glas vin. Kvällsrastning med hundarna mot deras damm på gården, busbusbus och plopp så var Korall i vattnet tillsammans med alla dom andra vovvarna. Hon försökte verkligen simma ordentligt men jag tror nog att alla var eniga om att det var mera plask :-) men i vattnet var hon och det var det viktigaste!

Fredag kl. 9.00 stod "magic Johnsson" på bron så då åkte vi ner till Monicas vattenland och började dagens träning. Markeringar från BumperBoy, dubbelmarkeringar på vatten och långa markeringar över vattnet som sköts med apportkastaren. Korall simmade även hon över till andra sidan och hämtade markeringen - bra gjort när man lärt sig att gå i vattnet dagen innan! Alla hundar var i stort sett startklara för sina klasser tyckte Lasse. Hundarna som var med den här dagen var Jod, Jäger, Korall, Hagla, Carat, Totte, Mulle och så var ju Lots med lite åxå då och då :-)

Lördag & söndag fannsFredrik och Helena Lindström i Tulka - dom skulle ha hand om valpträffen hos Monica under helgen. Jag och Marcus skulle agera hjälpredor när/om det behövdes - kan säga att vi haft det himla bra, fått delta genom att lyssna, sittandes på en stol och njutit i solen :-) Vi har dessutom ätit en massa god mat, sovit gott och fått vara hos människor som man bara kan tycka om - än en gång ett STORT STORT TACK till Monica & Nils-Olof. Mina batterier är fulladdade igen kan jag tala om så nu laddar jag för resan till unghundsderbyt, åker på torsdag och startar i första gruppen på fredag - jag har startnummer 27 i stället för 73 som det var i början. Vi har bytt med Jörgen Norrblom som hade det lite stökigt för start i första grupp - skönt när man kan vara till lite hjälp!
Söndagen avslutades med att Jod & Jäger fick jobba lite - dom är verkligen kanonduktiga båda två, nja.........Jod är ju bäst förstås :-)

I kväll har vi varit till Östersund på uppföljningsmöte efter Gällöprovet - inte kom det många inte men man får väl förutsätta att alla var nöjda då när inga kommer och lämnar några åsikter. Någon hade ringt Ulla för att tala om att allt kändes ok men kunde tyvärr inte komma - bra gjort, då vet man! Så nu laddar vi för Litsprovet, jag hoppas det kan rulla på lite smidigare.

Nu återgår jag till packningen igen men efter kommande helg så ska jag faktiskt ta det lungt några dagar (tror jag)!

Kommentarer
Postat av: Eva & Korall

Mycket bra skrivet om våra dagar nere i Tulka. Jag har en massa bilder som jag skall försöka att få ordning på och så texten förståss. Marie, TACK för dina goda råd och avslappnande sätt när man själv känner sig "upp i hejsan" i hundförarrollen.

Jag är övertygad om att ni, du och Joddan kommer långt på ud och nu kan jag bjuda på att Joddan är världens bästa hund (när allt har lagt sig återgår titeln till Korall) ; ) ; ) ; ) Hur som helst så håller vi tjugo tassar, inkl Ros och Gustav och våra tummar inför ER helg, HEJA HEJA!!!!
KRAM

Postat av: Monica

Tack för allt beröm, men det är du m fl som gör allt så trevligt. Lite trött var du nog när du skrev om träningsdagarna - du glömde Lasses hundar. Totte och Mulle var ju också med och jobbade i fredags.
Lycka till på derbyt Joddan och övriga 4 Viltvårdarns hundar.
Monica

2008-06-04 @ 09:23:48
URL: http://www.viltvardarns.net
Postat av: Marie

Exakt - trött var jag men nu är dom med åxå!

2008-06-04 @ 09:41:35
Postat av: Jannike

Jättebra skrivet!

Låter verkligen som du är jätteintresserad och tycker allt det här är skitkul - måste vara kul att ha ett så brinnande intresse för nånting!!

Vilken helt fantastiskt bild på Evin i vattnet!!!!

Kramar till dig!!

2008-06-04 @ 12:40:37
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Lotten

Vad fint med många GULA på bild!!
Lycka till nu på unghundsderbyt!
Jag tror på er, det vet du!!

2008-06-04 @ 14:12:19
Postat av: Susanne

Oj vilket hektiskt liv du verkar leva......men vad gör det när man kan ägna sig åt det man brinner för. Jag önskar att jag oxå skulle kunna göra det mer....men, men....barna blir väl stora dom oxå någon gång så man kan åsidosätta familjelivet.....för gubben får ju klara sig själv. (bara synd att man måste jobba för att kunna fån in några pengar)

VILL EGENTLIGEN BARA ÖNSKA LYCKA TILL PÅ UNGHUNDSDERBYT. Det är ju några "kändisar" som skall ner och tävla så jag skall hålla tummarna för Er ALLA !!

Må gott //Susanne

2008-06-04 @ 18:33:16
URL: http://www.susett.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback