Något dämpad.....080612

Jo, så är det nog, att jag är lite dämpad - av flera skäl - har varit himla mycket på jobbet sista veckan. 3:e års grabbarna har tagit studenten och det ska vara fullständiga betyg med skrivna kuvert och i min värld så ska det ju skrivas med lite stil och elegans vid sånna tillfällen såklart. Jodå, jag anmälde mig frivilligt till denna syssla :-) och alla fick sina betygsdokument i rätt kuvert, programmen låg på borden när dom kom i dag. Robban och Emil från Allt för byn var där och underhöll och vi var ca 60 personer som käkade en toppengod studentmiddag. I storstan så har dom fina baler för studenterna men vi på vår lilla skola låter studenterna bjuda med sig sina anhöriga på mat - flera av dom hade 7!! st med sig i dag - underbart!!

Unghundsderbyt är förbi - en kul erfarenhet som slutade på plats 39 av nästan 140 startande, det känner jag mig nöjd med! Riktigt kul var det att brorsan Jäger slutade på 9:e plats - stort GRATTIS MARCUS & JÄGER! När finalen var över så åkte vi därifrån, alla mina krafter tog slut trots att jag så länge sett fram emot att få åka till syrran Inqa med matte Malin och träna dagen efter.

Jod, jag och domaren Sören Norén
Här är jag & Joddan på station nr 5. Domaren Sören Norén gav oss 18 p

Ulla körde upp till hennes ex. Lasse och där inkvarterade vi oss natten mellan fredag och lördag. På lördagmorgon tog vi en rejäl långpromenad och därefter åkte vi ut till Vaxholm och träffade Ullas dotter Ullis som bjöd på kaffe och även fyllde vår termos. Åkte inte ut på E4 hemåt utan sneddade mot Hallstavik och hälsade på hos Monica & Nils-Olov en sväng där vi blev bjudna på lunch. Därefter åkte vi hemåt, landade hemma i Jämtland på lördagkvällen och på söndagen kom sommaren - fint väder = grilla och äta på altanen och så kom Ullas häst Nisse och flyttade in i mitt garage :-)

Våran websida
www.ssrk-jh.se ligger nere av någon anledning - har skrivit och frågat varför men inte fått svar ännu. Det är väl bara att hoppas att dom får igång den snart.

Hade en underbar träningskväll här i tisdags - markeringar av olika slag. Tack Ulla, Lotten, Ylva och Sandra L för alla skratt - precis vad som behövdes.

Nu ståndar en avslutningsdag i morgon och familjen från Brunflo har aviserat sin ankomst - jätteglad blev jag! Då får jag vara farmor en stund igen :-)

Nä nu får det räcka för den här gången - gunatt!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Att sidan ligger nere!! Jag fattar noll, zero, nada.

Tänk på alla, jag menar alla dom som. är mera än nöjda med dina insatser. Vad som än händer..så finns vi där, med tokiga träningskvällar och glada skratt!

2008-06-13 @ 07:13:15
Postat av: Marie

Hmmm, sidan ja - den har nog bojkottat mig bara kanske om det nu är så att du kan se den........

2008-06-13 @ 08:27:08
Postat av: Tuvan

Tjillevippen Marie och hälsa till min nya kamrat Ulla.... det är tur att vi kan träffas ibland och få ny kraft...och energi från varandra som gör att man orkar en stund till det är alltid lika trevligt att råkas runt om i detta land. Tyvärr verkar detta vara en negativ trend att istället för välkomna nya personer i klubben som ställer upp till 1000% och ge dem ett rejält handtag till hjälp så är det lättare att leta alla fel som kan begås. Tyvärr har nog dessa personer glömt var det själva kommer ifrån och hur det var att vara ny i klubben Vi måste bjuda till för att ro runt verksamheten. Vi gör ju detta för att det är skoj och framför allt för våra medlemmar. Jag tycker ni har gjort ett toppen jobb har haft goda idéer om att ta hjälp och introducera nya personer att hjälpa till på jaktprov mm och du vet att det är bara att ringa om du eller Ulla har några frågor. Tycker det är jättebra att vi kan jobba över gränserna och ta hjälp av varandra. Trevlig helg nu på dig och familjen. Själv skall vi ut och träna med vilt. Mollie är pigg nu och tassen ser bra ut. Stora Kramisar T

2008-06-13 @ 10:22:54
Postat av: Klanten.......

........känner att hon skulle ha varit tyst så hon tar bort en del av inlägget.

2008-06-13 @ 15:06:03
Postat av: Jannike

Hej marie!!



Har hittat hit med lösen!! Du skriver en jättehärlig blogg!!



Kram från Jannike


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback