Skittråkigt eller nåt.........080616

I fredags så var det skolavslutning, Hans håller på att vara stor - traktor med lövad vagn till sista grundskoleavslutningen.

     




Vi hade med oss Anna, Anders, Johan & Rebecca såklart - den lilla var helt otrolig i kyrkan,  ja det är hon iof alltid men att sitta i kyrkan under en avslutning är väl kanske inte en jippiekänsla för en 2,5-åring. Hon fick låna farmors kamera för att fördriva tiden en stund - en del blev bättre än andra :-)

   

På lördagmorgon åkte vi till Myrviken, jag, Sandra och Kristina - tjejerna skulle på dansläger! Inkvarterade bruttorna och hängde på Lotten & Ylva som även dom hade lämnat lite barn på samma ställe. Vi stannade till på Lillänget, shoppade och käkade lite innan vi drog hemmåt. Ulla hämtade upp mig & Joddan på eftermiddagen och vi åkte till Anne & Evas jaktmarker - eller rättare sagt så inkvarterade vi oss i deras slakteri :-)
Vi gick och tränade lite en stund, från linje med tre kastare. En kastare sköt och kastade kråka, en sköt och kastade vitfågel och den tredje sköt och kastade dummie - alla klarade blandningen av vilt/dummie galant! Efter det så gick vi tillbaka till slakteriet och grillade, käkade, skrattade, sjöng och hade det kanontrevligt! Jag var trött som en nasse så strax efter 22.00 så åkte Ulla & jag hem - dom andra stannade kvar vilket jag lovar att göra nästa gång, för en nästa gång måste det bara bli!

På söndagen lurade jag med mig min andra handler, dvs Stig (Ulla hade inte tid :-) och åkte ner igen. Då var vi vid Pumptjärn, myrmark och en härligt lagom träningsskog vid tjärnen med vass - super!! Där hittade vi Anne, Eva, Lotten, Ylva, Sara, Rune, Anna-Lisa, Britte & Jeanette - dom två sistnämnda, tjejer från Sollefteå. Där stod vi åter på linje men i dag fanns det 4 kaststationer varav en gick på vatten och en i vassen - dom andra två ut i skogen på olika avstånd. Jod och jag klev in på slutet för vi hade haft lite sovmorgon :-) Det gick jättebra för oss, hon spikade allihopa direkt!
Kronan på verket blev i dag när dom flesta gick tillbaka till slakteriet för att fika. Rune, Anna-Lisa, Stig, jag & Eva blev kvar vid tjärn. Rune sköt ut en doldis på en liten vass-ö, vi fick ut Indra, Jod och även Korall för att hämta där men en blev kvar så Rune frågade om vi trodde att någon av dom som kommer hade en hund som fixade den sista. Japp, sa jag - i så fall Mixo :-) och YES det gjorde han med bravur!!!! Helt underbart att se! Klart det är extra när man ser honom jobba på det viset efter allt slit som varit - jo, nog var det en tår i ögat på mig (tur jag stod långt ifrån dig Lotten :-)

Under tiden hade vi även lagt ut ett fält på 13 vilt + ett linjetag. Två och två hundar fick gå, plockade ett par tre vilt och så gick den ena för att ta linjetaget medans den andra körde några till på fältet. När den första kom tillbaka gick den andra på linjetaget och den första fortsatte på fältet. Återigen gick Mixo som en klocka, vi påminde honom ett par gånger om vart matte stod och väntade på leveransen men i övrigt fanns där både fart och vilja - det går inte att beskriva glädjen av att se honom denna dag! Jodå, alla var kanonduktiga - Joddan är ju såklart  bäst i alla lägen :-) fast i dag fick hon låna ut "titeln", vilket vi åxå gör med glädje.

Hmmmm...........skulle bara skriva lite men oj, vad grejjer som ploppade upp när jag började. Just det ja, hemsidan åt SSRK-JH, det är lite trassel med domännamnet men jag hoppas att det är åtgärdat snart.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mixomatte miss i nassen -sommarlov =)

Tack, tack, tack!!

Kung för en dag?

2008-06-17 @ 01:28:10
Postat av: Ann

Hej Marie! En hälsning till Dej från mej! Du verkar haft en härlig helg med skolavslutning och allt. Oj vad stor Hans blivit. Jag känner inte riktigt igen honom! Vi har blivit husse och matte igen. En fin stövartik vid namn Kajsa(!)Lite underligt då vår första stövare också hette Kajsa! Det är en "skilsmässohund" och hon är otroligt fin och snäll...Nu hoppas vi och tror att hon blir en

hejare i skogen till hösten också!

Erbjudandet att ta hand om henne kom för att vi nyss var tvungen att ta bort vår älskade Molina som hastigt blev sjuk! Ibland så känns det som att det finns en mening! Nu ska lilla Kajsa få ett härligt stövarliv på Vikbäcken!

Kram Ann

Postat av: Jannike

Ja vilka härliga skolavslutningsbilder!!!

2008-06-17 @ 11:31:47
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback