Byta matte???.........080901

Jo, hon kanske skulle byta matte den lilla Joddan :-) Den hon har nu är en KLANT!!!

Åkte till södern i fredags, med nyinköpta vita handskar! Den lilla damen skulle minsann se när matte dirigerade henne på lördagen, så det så!!

Lördagmorgon var det samling kl. 08.00 och därefter bar det iväg ner på provplatsen. Ett bra upplagt prov tyckte jag. I fjärde par startade jag och Jod. Provet började med en dubbel landmarkering, kastades från en stor berghälla - första i sidled och andra framför berghällan. Våran andra landade en bra bit upp i ett träd :-), Jod skickades och ringade ett par varv innan hon sträckte upp näsan i vädret och markerade kråkan - hon nådde tyvärr inte upp så Roger var fram och petade ner den åt henne. Skickade på den "första" och hon fixade även den galant. Många i publiken drog efter andan när den landade i trädet men jag var ganska säker på att hon skulle fixa den!

Efter det var det en landdirigering - gick bra. Sedan var det ett fält som gick helt suveränt - hon är helt underbar på fältet!

Så skulle det då vattendirigeras, "tappade henne" i vassen och till slut (efter en evighet kändes det som) fick Peter syn på henne en bra bit upp på land. Kallade in henne och fick ner näsan på henne och hon hittade ankan och kom in. På vägen in så sköts ett störningsskott tillsammans med ett kast, Jod markerade ordentligt så jag fick kalla på henne. Därefter så var det en dubbel vattenmarkering kvar. Första gick fint men den andra slarvade jag i skicket så hon ville gå och hämta den där störningsfågeln i stället. Fick stoppa henne och dirigera henne till den andra markeringen - där lyssnade hon kanonbra på mina signaler och tecken.

Pris blev det om det ogjorda spåret blev godkänt! Ja, just det ja, spår?!?!?!? har vi gjort det någon gång? NÄPP INTE EN ENDA!!! Nåväl, det borde väl gå bra, det är ju Jod och hon är en labrador - hur svårt kan det va?? MASSOR AV SVÅRT KAN DET VA!!! Inte fattade hon vad jag ville inte, hon tittade på mig med frågande blick som sa -"matte, det luktar kanin här.......vad vill du att jag ska göra med det???" EJ godkänd! och lika med 0 pris! *suck* Ja, ingen skugga ska falla på Joddan, jag har bara inte tänkt på att man bör ju faktiskt träna även ett släpspår.

Efter provet ville en domare ut och jaga änder tillsammans med Monica och ett par stycken till - Ulla & jag fick frågan om vi ville följa, gissa om!!!! Ner till viltvattnet igen till alla dj-a mygg, har aldrig skådat så mycket mygg! Där föll 9 änder hos oss och 4 hos dom andra. Pärla och Jod skötte sig alldeles som man ska - dom gick att både stoppa och skicka i annan riktning flera gånger. TACK till Anders, Isac, Carin & Monica, den kvällen var en upplevelse!

I söndags jobbade vi hela dagen på Roger och Peters nybörjarruta, det är kul att kunna hjälpa till lite!

Har som vanligt haft det underbart roligt bland härliga nya och gamla bekantskaper, det är ljuvligt att vara på Norrgården i Tulka!

Grattishälsningar till många, ska försöka minnas..........
1 NKL Viltvårdarns Luring och Sara
1 NKL Viltvårdarns Lava "Soya" och Berit
1 HP EKL Viltvårdarns Dimma och Lena
2 ÖKL Viltvårdarns Jäger och Marcus
3 NKL Viltvårdarns Hagla och Mats
3 NKL Viltvårdarns Koppar "Kånny" och Kian

Vet även att det startats i Sundsvall, Grattis till dom jag vet just nu.......
1 NKL Black Maiden's Wildest-Dreams "Ebba" och Susanne
1 NKL Gottands Disa och Mona

Till sist så vill jag skicka massor av tack för en underbar helg med många skratt till.............
Monica & Nils-Olov Thoresson
Karin Thunander
Berit "Barbro" Möller
Patricia Nordbäck
Roger Westerman
Peter Nordin
Anders Carlsson
Isac & Carin Träffe
å såklart Ulla som i vanlig ordning hänger med på alla galna upptåg!

Nu ska jag gå ut och dra en kanin :-D för när vi kommer till Järvsöprovet så ska vi banne mig klara både ett pris och klara ett släpspår!!!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: L

Vilken helg! Med jakt och allt, härligt!!!

Skönt att du tar detta med kaninen med ro, et är ju precis som du säger. Det löser ni i Järvsö!

Annars så...tycker ju Joddan att jag är rätt så okej, om mattebytet blir aktuellt, menar jag. Mixo har ju ändå dig att ta till när jag får hjärnsläpp ;-)

Och Välkommen hem, såklart!!

2008-09-01 @ 21:00:23
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

jag har alltid älskat matte

Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Tror nog inte att lilla Joddan vill byta ut dig för allt smör i Småland!

2008-09-01 @ 21:37:48
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Jannike

NÄ vem skulle vilja byta ut dig, vare sig som matte ELLER mamma???? No one!!! Vad otroligt spännande det lät ändå, tävlandet!



kram!!!

2008-09-02 @ 07:50:58
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: A-L

Hhmmm .. jag har en snus och en spänn över ... utifall att ... =) =)

2008-09-02 @ 08:18:55
Postat av: Susanne

Tack för GRATTISET till mej i din blogg.

Det var oändligt roligt men mycket nagelbitande innan beskedet kom efter en hel dags väntande.



Du verkar ju själv ha haft en härlig helg.



Trots slarv av matte....men träna på nu så kommer det lösa sig....för vi vet ju.....Joddan hon kan hon.



//Hälsningar från Susanne och Ebba

2008-09-04 @ 19:55:49
URL: http://www.susett.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback