Kritiklappen igen.........080922

.............den från i lördags ligger i högen för TILLFÖRLITLIGA domare och domaren hette den dagen Tommy Lundin!
Vi startade med en enkel landmarkering, som hon kutade över så jag fick blåsa in henne och hjälpa henne och därefter en landdirigering som gick hyfsat. Sen började skjutandet :-). Vi gick framåt och det gick igång en klappjakt - på den resan knallade min parkamrat (som var domaren för söndagen) och med det diskad. Vi gick fram till startplatsen för söket som låg utspritt på land, i en vattnekanal på ca 20-25 m bred och på andra sidan av kanalen - här jobbade Joddan för fullt, kanonbra!
Gick vidare och fick en dubbel vattenmarkering, en landade på en landtunga och en bakom landtungan - här fick hon jobba lite den lilla. Hon hittade den på land men såg lite vilsen ut på den andra så när hon närmade sig landtungan så tryckte jag på henne lite med ett "ut" och hon tog det och hittade truten som landat i vattnet.
Som slutkläm så skulle vi då dirigera ut till en liten ö som låg till höger om landtungan där markeringen landat. Hon gick precis som jag visade i början men drogs mot landtungan, blåste ett par gånger och insåg att hon inte lyssnade så hon fick gå fram till den och där tog hon stoppsignalen och även högertecknet ut mot ön. Löste uppgiften lysande - det tyckte även domaren :-)
När man då får pris så ska man gå spår och den här gången gick det helt perfekt! Så, den här gången åkte vi leende hem med andrapriset som var alldeles i sin ordning efter hennes slarv med markeringarna.
Alla siffror i kanten var 5:or utom markeringsrutan som det stod 3 i.

Söndagens kritiklapp ligger nog tyvärr i EJ tillförlitliga domare :-) - det var Britt-Elise Hjortnes Vold. Dagen började med en dubbelmarkering/dirigering på vatten. Även där var det en landtunga på mitten - markeringarna kastades bort från hunden, bakom landtungan. Jod gick först på dom, den första gick fint men på den andra hände det nåt. Bland publiken som stod på vägen (vilket jag anser vara helt ok) fanns det ett par ungar som härjade eller vad jag ska kalla det. Vet nu efteråt att det var flera som hade bett dom hålla näbben (dock inte mamman som stod en bit bort!). Dom härmade mig när jag skickade ut Jod och sedan så höll dom på att klättra i ett träd och jag tror att Jod hörde dom men inte såg dom vilket gjorde henne osäker på vad det var som lät. Gissar att hon trodde det var kastaren.......hur som helst så låste hon sig på ett ställe - bara stod och när hon rörde sig så vände hon och  drog mot skogen med svansen mellan benen. Jag avslutade markeringen där! Efter det så lyckades jag bli en av dom fyra hundar som fixade dirigeringen som gick över samma landtunga och förbi markeringsnedslagen..........vet inte hur långt bakom men gissar på 30-40 m innan hon kom fram till truten, bärgade den och simmade tillbaka!
Därefter var det ett rejält fält i högt gräs - här jobbade hon bra åxå. När andra hunden kom in gick en enkel landmarkering, det fixade hon också bra. Sökte som en tok och fick mycket beröm för det jobbet. Trots att det kändes som allt hade gått fint förutom markeringen så drog hon ner oss till en trea!! Vet inte riktigt varför men sånt är livet - man ska inte förstå allt kanske.

Vi har bott i en bygdegård, 1,5 mil från provplatsen - helt underbart ställe, så dit kommer vi att återvända!
Jokk har startat i helgen - blev en 2:a, GRATTIS! Även Pärla startade och fick en 2:a - kanonbra & GRATTIS även till dom!

Nu ska jag ta mig en "sup" hostmedicin och gå å knoppa. Hoppas att man får sova i natt, det är lite jobbigt att hosta men i övrigt är det mesta bra. Liiiiiiiiiiiiiite mycket på jobbet men det borde lugna ner sig mot slutet av veckan om mina beräkningar stämmer :-)

Kommentarer
Postat av: Korall & Eva

Ni är ett lysande ekipage och den där ettan ligger bara å väntar. GRATTIS till fina priser.

2008-09-22 @ 21:34:36
Postat av: Marcus

Nästa gång får du väl sätta Joddan och sedan gå och läxa upp ungarna så dom blir tysta!!!!!! Jag säger bara NÄSTA år så blir det många 1:or i Ökl för J.kullen!!!

2008-09-23 @ 06:59:32
Postat av: Jannike

vad roligt att det går så bra för er!!!!!



och... håller med Marcus ovan om ungarna... eller det kanske vore bättre att säga åt mamman eller kanske domaren så HON avbryter det....



Kram, ta det lugnt på jobbet!!!

Postat av: L

Mamman sade till, men det var verkningslöst. Så hon pep iväg...eller nåt

2008-09-23 @ 13:39:23
Postat av: A-L

Hej hopp! Här händer det saker - Grattis till fina arbetsinsatser (och resultat!)

2008-09-23 @ 16:45:11
Postat av: Beritdolores

Hej !

Tack för gratulationen..

Kul att läsa allt du håller på med, vilka intressen vi har du och jag, jag "gal" och du har "hunnan"..

Kram

2008-09-26 @ 09:08:27
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback