Viltspårchampion.....080910

I gårkväll packade jag väskan till Vira - hon blev utbjuden på spårning av skadeskjuten älg nu på morgonen. Taxin kom vid 05.35 och hämtade henne. Vi håller en tumme att det går bra, det är ett tag sedan hon var ute på något men helt klart så kände hon igen spårlina + halsbandet som vi brukar använda. När jag visade vad jag plockat fram blev hon helt snurrig, pep, hoppade och kutade runt :-) Gamkärringen!
Att hon är utlånad är för att jag inte hade en möjlighet att följa med - nu är ju Vira en stabil hund och det är en kändis som har lånat henne så det går alldeles säkert bra - upp till bevis för hennes championat :-)

Gårkvällen gick i linedancens tecken och därefter fick jag telefon om att det satt en liten trött Rebecca och väntade på att farmor skulle komma. Anders och Rebecca var på Näset hos min mor & far och där satt hon den lilla och väntade på farmor - gullunge!
När jag då kom så rusade hon fram till mig och la sina små armar runt halsen och KRAMADES - snacka om att man smälter...............farmor fick äran att läsa kvällens saga, hålla handen och somna hos, myspys!


Föresten, den 8 november blir det månadsdans på Texas för linedancare. Mera info kommer.......

Dags att jobba lite.......


Kommentarer
Postat av: Ann

Godmorron Marie!

Hur gick det för Vira? Vilken duktig hund! Va hon ska känna sej märkvärdig att få ett sånt uppdrag...-utan matte!

ÅÅh va härligt med ditt gulliga barnbarn Rebecca! Vilken känsla att få vara farmor!!!

Kram Ann

Postat av: Marie till Ann

Har inte hört något från spårhunden än men det kommer rapport när jag vet något....

2008-09-10 @ 08:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback