Snorkallt........090104

Usch, fy och tvi vale vad kallt det är i dag, här hemma har vi -26 och hos mamma & pappa hade dom -33 nu på förmiddagen - man skulle väl kunna säga "BURR". Egentligen är det ju lite skönt åxå, man sitter här inne i värmen, det sprakar i spisen, svnsktoppen på radion och när man kikar ut genom fönstret så ser man solen nypa tag i trädtopparna - det är så vackert!

 
Bilder tagna inifrån köket genom fönstret :-)

Hundarna går snabbsvängar rakt ut skyndar sig att göra ifrån sig och snabbt som ögat är dom inne igen - gissar att Vira kommer att hålla sig många timmar i dag, hon är ju inte den som går ut i onödan när det är kallt :-)

Känner mig något piggare i dag så jag tror jag måste leta reda på ett pussel, har inte pusslat något alls nu i julhelgerna och det är ju lite tradition att hålla på med det.

I går var det en rolig dag, på flera vis. Min gamla vän Ulrika, som i dag bor i Sundsvall ringde och var här på byn. Hon, Michaela och lille Mattias kom och hälsade på en sväng - så himla glad jag blev!!! Har inte träffats på jag vet inte hur länge men det är som det var i går vi sågs och pratade - häftigt!

Ännu en rolig sak var en fråga som är aktuell inför sommaren, vi får väl se om det blir av men blir det så är det både en ära och heder att få genomföra den - nyfiken nu? Jo, och så får det förbli tills jag har fakta i hand :-) Men en sak är säker, riktigt, riktigt glad blev jag!!!

Nä, nu tror jag att jag ska ta och börja bygga ihop SSRK-JH:s sida med Gällö/Håsjöprovet - det är bra att ha den klar så är det bara att lägga ut när det är dags.... det är ju lite pyssel eller kanske lite av ett pussel även det :-)

Kommentarer
Postat av: Jannike

Du.... under 30 minus är fan inte acceptabelt:-( ... eller?? tack för din fina kommentar oxå Marie - du är för himla go!!



"Det hemliga" låter spännande värre... ;-)



Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback