BästJoddan.....090716

Tvärsugen på att träna blev jag i em och Ylva & Anne kom. Vi körde lite markeringar på vatten - gick super. La ut lite fågel coh både Viska coh Ockra skötte sig med bravur. La sedan ut ett par dolda till Jod och hon är bara för bäst. Gick dit jag pekade, lyssnade på signaler och använde näsan exakt som man vill att den ska användas. På träningarna framöver kommer vikten att läggas på att få till mera distinkta stoppsignaler. Hon är världens bästa hund min lilla Jodda :-)

I gårkväll var vi till Hällesjö igen och då dansade vi till Mickeys - kanongäng! Å vilken rolig kväll, länge sedan jag dansade så mycket!

I dag har Kalle fixat körkortet - GRATTIS och kör försiktigt! Minns den dagen som i går när jag körde upp - 9 april 1980, herregud va länge sen!!! Konstigt var det att sitta ensam i bilen, minns att jag tänkte "tänk om nån ser att jag är ute och kör bil själv" :-D

Nä, dags att slagga - gunatt!


Kommentarer
Postat av: Monica

Härligt att Kalle fixade uppkörningen. När du skriver om din uppkörning så minns jag samma saker när jag tog körkortet (1965!) så rädd jag var att åka alldeles själv ibörjan.

Vi hade en mycket bra jaktprovsträning och ni hade ju också lyckad träning.

Kramar från oss i Tulka

Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

När jag tagit körtet (1970) så fick jag köra min pappas dodgebuss.... det gick det med. Vilken frihet!

Nu har ju alla i familjen körkort men ingen bil :( Fast Mattias har/ska köpa en som vi hoppas kommer hem vilken dag som helst. Då kanske mor och far kan få låna den ibland ;)

Här ligger vi i och stränar på med Lk3 momenten inför tävling den 24:e. Hoppas ni får det bra i Fäviken!

2009-07-17 @ 10:44:01
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Jannike

Ja... jag minns inte datumet.... men väl året;-) - 1984.... Jag minns däremot KÄNSLAN när jag kom hem å slängde fram körkortet framför näsan på mamma OCH niclas... och sen fick låna mammas "raggar-betta" - hennes rostfärgade SAAB V4... som vi sen drog ut å raggade runt på byn i, jag och N;-)Tider det;-)!!



Grattis till din duktiga hund med!!

2009-07-18 @ 20:23:03
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej på dej Marie! "Vikbäckarn" har landat!

Du! Det här med körkortet...En av livets höjdpunkter...Livet blir sej aldrig mera likt...Vilken frihet...Vi alla, hur längesen det må var minns nog som det var igår, den dagen vi fick körkortet i vår hand! mitt körkortsminne tar jag den där kvällen vi skall titta på gamla kort och minnas....Kram Ann

2009-07-19 @ 21:31:05
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Jannike

Stor kram till EN som verkligen kommit med "pushande framåt" vid de rätta tidpunkterna i livet!!!//Jannike



2009-07-21 @ 22:47:50
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej hej Marie!!Ville bara lämna ett tassavtryck =) Känns det bättre i nacken??

Kramen på dig

2009-07-23 @ 10:56:20
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback