Fy för insekter....090621

Vira har blivit biten av något nu på morgonen, hela ansiktet är uppsvullet - hon påminner mer om en boxer än om den labrador hon är. Det har gått en timme nu och det verkar inte bli värre, gav cortison som jag hade trots att det var gammalt men jag hoppas att det gjorde någon nytta. Hursom så ligger hon här vid mina fötter och verkar helt lugn men är fortfarande jättesvullen runt ögon och läpparna - stackarn! Man blir som orolig över luftvägarna när det sväller sådär runt ansiktet och nosen.

I gårkväll var vi ute och åkte en sväng, hälsade på grabbarna (ca 10 st) som grillade och sov över uppe i Gussjön. Dom verkade ha det mysigt trots att det blåste en del när vi var där i alla fall. Sedan åkte vi in till Anne & Martin på en kopp kaffe innan vi for att vattnade lite blommor hos mor & far.

Nä nu ska jag leta mig lite frukost!

Kommentarer
Postat av: Anne & Ockra

Insekter, kommer du ihåg hur Smulan såg ut i Håsjö för några år sedan. Det var ju de där små knotten som bet henne. Bulldog fick jag en stund då. Knotten är giftiga nu som attan, bra att du hade lite medikamenter hemma. Vi ses om en stund. Har tinat upp.........

2009-06-21 @ 10:22:17
Postat av: Jannike

Ett tips till - lägg på lite aloe vera gel eller sprayen om du har den? Is emot oxå kanske?



KRAM, hoppas det blir bättre!

Postat av: Lotta

Hallå hallå!

Hur är det med din Vira nu?Hoppas hon är bra igen.

Jag kommer ihåg när Lottens Koala blev biten av något för många år sedan,han svullnade oxå upp väldigt i ansiktet,tror till o med att jag har foto på de.....

Ha det gott!

Kram,L

2009-06-25 @ 20:41:21
URL: http://tomee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback