Min första vecka i Jämtland......090907

Voff på er!

Ja nu har jag bott i min nya familj i drygt en vecka. Det går fint - dom är snälla allihopa. Här är min nya flock....man funderar över vem som är svarte Petter eller det svarta fåret? :-)



Jod, halvsyrran längst till vänster - hon är lite tjurig än...... inte dum på nåt sätt men hon vill inte busa med mig - surpuppa!!

Amber, i mitten - min alldeles egna lektant :-) Hon får jag gnaga på, leka med, ligga hos - you name it! Det enda jag inte har lyckats med är att smaka på hennes käk - hinner inte förrns det är slut, hon har liiiiite brådis när hon äter!

Vira, till höger - den gamla i huset - får man inte sladda in i hur som helst, då surar hon lite men det går fort över. Jag får när jag vill ligga nära henne och mysa. Hennes käk är ok - där har jag minsann hunnit smaka lite :-)

Å så jag Qula då längs fram - än't vi sötast så säg?

I kväll har vi varit och plockat lite lingon.

Husse, matte och vi fyra svartingar gick en liten bit upp i skogen - jag får alltid åka en bit här och där, oftast när det är lite besvärligt att gå eller om jag verkar trött säger dom. Där uppe i skogen hittade husse en skatt, en älg hade skavt av sig huden från hornen.... gissa om det luktade spännande :-)

Det är en höjdare att springa till matte när hon ropar mitt namn - snabbt som ögat tillbaka för då vankas det godis. Matte hade med sig en liten grön tygpåse till skogen i kväll som hon kastade en liten bit, den hämtade jag direkt och sprang tillbaka till matte med - slarvigt av henne att kasta saker i skogen :-)





Ibland hann inte matte knäppa något kort innan jag hade sprungit ur bild :-D


Nä, nu ska jag vila en stund - tjipptjopp!

/QanonQula


Kommentarer
Postat av: Susanne

Sötnos! :-)

2009-09-07 @ 19:56:57
Postat av: Eva & Korall

Vad du är allert då da ; ) min matte sitter bara å pratar om att hon måste uppdatera, händer det något? nädå, men hon har knäppt lite kort på mig idag då vi fick rasta av oss när matte brutit sitt pass. Å vet du vad syrran idag satt jag på en älg, det du! Jag är en liten tuffing. Jag tycker att vi skall träffas snart så vi får visa vad vi går för. Nospussar från mig, matte hälsar förstås

Postat av: A-L

Diabetes-varning!

2009-09-09 @ 18:18:13
Postat av: Jannike

Men vilka otroligt underbara bilder - å en ny liten bebis för hela floclen att ta han dom, ÄVEN OM de tycker det är mer eller mindre roligt;-) "fniss" Underbar beskrivning av den "lilla" flocken här ovan!!



KRAM!!

2009-09-10 @ 11:05:27
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Farbror GUL

Är inte någon bortglömd i historien ovan??? Som för övrigt tyx komplett. Det luktar komplott!!

2009-09-11 @ 21:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback