Ledig lördag.......100313

I dag kom Eva, Korall & Quling hit för en promenad och innan vi gick slank det ner några dummies i fickan :-) När vi kom upp i skogen så kastade vi lite markeringar till Qula & Quling - verkar bli duktiga markörer.
Så är det då min lilla BÄSTJodda :-) Markeringar bra, linjetag bra, dirigeringar förbi störning - kanonbra, stoppsignaler - kanonbra, höger/vänster-närsök - kanonbra, tillbaka-till-matte - underbar, faktum är att ALLT är bara toppen!!!!!!!!!! Hur kan hon minnas allt från ifjol???? Helt makalöst att allt sitter kvar och dessutom är det nästan bättre än när vi slutade i höstas/vintras pga all snö & kyla. Blir nog en liten sväng i morgonbitte åxå.
Vägde hundarna åxå när vi kom tillbaka, Jod väger nästan 27 kg!!! Hur kan det vara möjligt? Lilla Qula väger drygt 23 kg - dom är rejäla båda två utan att vara tjocka, men ganska så välmusklade ffa Joddan :-)
Än en gång kan man skicka rosor till Monica och hennes uppföding
Viltvårdarns - vilka godbitar vi har fått från dig!

Ser fram emot alla roliga träningar i vår, elitträningen hos Monica och träningen med tjejerna som vi gick instruktörsutbildningen med i april. Efter instr.utb har vi 7 tjejer försökt att träffas och träna en helg varje år men det har inte blivit av nu på ett par år men nu ska det äntligen bli av, ska bli jättekul att träffas igen! Början på juni har vi ännu en träff hos Monica men då med Q-barna och så blev det ju en anmälan till unghundsderbyt.

I kväll har det varit melodifestival - näe, gillade bara vinnaren sådär. Hade jag fått bestämma så hade det blivit Salem - tror han och hans låt gjort sig bättre internationellt men spela roll, inga värdsliga saker det inte.

Nästa lördag är det Årsmöte för SSRK-JH i cafeterian, Rådhuset Östersund. Kl. 14.00 börjar mötet och kl. 16.00 drar Barbro Börjesson igång sin föreläsning.

Nä, nu ska jag ta och svälja sista vinskvätten, krypa ner och sova gott - nöjd med dagen :-)


Kommentarer
Postat av: Monica

Åh, tack så mycket för rosorna! Så glad jag blir av att höra så positiva saker.

Sen håller jag absolut med om att Salem var bäst och tror den låten passar bättre internationellt.

Nu ska jag blogga lite själ.

Kram

Monica

Postat av: Ann

Hej Marie! ja, dessa hundar, med minne och dess klokhet..Nästa helg kommer nog Tindra och Zippy, jag längtar efter både dem och matte Paulin nu....

...Du och jag har nog samma tankegångar om melodifestivalen läser jag...

Just nu är vi hos mor och far, firar Offa på fördelsedan...Ha det så bra, nu ser vi fram emot danserna....Kom gärna till Vildhussen imorrn och dansa gammeldans...// Ann

2010-03-14 @ 19:03:47
URL: http://dansann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback