Skärpning på mig.........100908

Ja, skämmas får man ju nästan - tur att Monica skriver om oss på http://viltvardarns.blogg.se ;-)

Tror jag börjar med det bästa faktiskt - våran ELITETTA :-) Lasse Johnsson dömde och det var bara vi som fick en etta av honom på söndagen, i Anita Norrbloms grupp blev det däremot 2 st ettor - grattis till Karina Sellén och Mette Franek!

Kritiken på söndagen löd......
Samarbetsvilja: Samarbetar bra
Sökarbete: Söker målmedvetet inledningsvis, tar kontakt med föraren som med små medel får hunden att fortätta söka
Fart: Hög provet igenom
Uthållighet: Räcker väl till
Näsa: Användes väl
Dirigerbarhet: Löser uppgifterna bra på land och utför även en bra vattendirigering
Markeringsförmåga: Markerar och memorerar bra på land
Skottreaktion: Positiv
Stadga: Fast i skott och kast
Apporteringslust: God och fina inlev
Apportgrepp: Bra grepp och avlämningar
Simteknik: Simmar bra
Vattenarbete: Glatt och villigt i och arbetar bra
Hundtolerans: Ok
Sammanfattande kritik: En mycket trevlig tik att se i arbete. Bra balans mellan självständigt arbete och följsamhet. Väl värd sitt pris!
Pris: 1
Gissa om jag är glad för detta :-)

 

Lördagens kritik från Anita Norrblom var ju egentligen inte så mycket sämre den......
Samarbetsvilja: Godtagbar
Sökarbete: Stor söklust, arbetar snabbt igenom den aktuella marken
Fart: Hög
Uthållighet: Utmärkt
Näsa: Används aktivt
Dirigerbarhet: Är fullt styrbar men behöver relativt många kommandon för att komma till målet
Markeringsförmåga: Ser samtliga fällda vilt. Får stora problem i lokalisering vid ett tillfälle trots att hon arb. i rätt område. Utmärkta vattenmark.
Skottreaktion: Uppmärksam
Stadga: Fast & tyst
Apporteringslust: Spontan
Apportgrepp: Korrekt
Simteknik: Simmar bra
Vattenarbete: Härlig vattenpassion
Hundtolerans: Utmärkt
Sammanfattande kritik: En mycket tilltalande tik med härlig attityd och vilfinnarförmåga. För att nå högsta pris behöver hennes dirigerbarhet bli mer precis
Pris: 2

Den 28-29 aug var det prov i Hallstavik - svårt prov men vi fick ändå ett 3:e pris. Söndagen jobbade jag som funktionär och lilla Qula har lite svårt med att vara tyst i bilen så hon fick följa med ut i båten där jag och Annie satt hela dagen, rodde och kastade pippisar :-) Qula var tyst och lugn hela dagen - min lilla pärla!
 

Jag hade semester och stannade för att delta som apportör på Sundsta på tisdagen, en härlig dag som slutade med en kik på "Syrran" :-) Tittar man ordentligt på bild nr 2 så kan man få se en del kända ansikten :-) och "Syrran" är en av dom gula :-D
   

Nästa helg är det start i Järvsö - håll tummen!

Första helgen i oktober ska vi ha en funkisträff där vi just nu är 23 st anmälda - hoppas vädret håller i sig så vi får en härlig träningshelg med många skratt. Om nu någon läser detta och känner att jag glömt att skicka till dig som varit funktionär på våra jaktprov i år - för 17 hör av dig/er omgående!!!

Nu ska jag ringa och säga godnatt till barnen :-)

Kommentarer
Postat av: A-L,Cirrus&Mysak

Har du anmält er till Umeå? Vill ju inte missa att se er om ni nu skulle komma hit!

2010-09-10 @ 07:47:30
Postat av: Till A-L

Nopp, inte anmält till Umeå fast jag blev ju lite sugen nu.....hmmmmm, ja jag har ju dagen på mig :-)



2010-09-10 @ 08:02:09
Postat av: Monica

Jättebra att man får ta del av domarkritiken. Det är alltid intressant.

Ha nu en trevlig helg och hoppas ni får bra väder.

Kram från Monica

Postat av: Ulrica & Daniel

Grattis, grattis till 1:a priset i ekl. Det var jätte bra gjort på detta prov. Lycka till på kommande prov.

2010-09-10 @ 16:47:57
URL: http://www.highdreams.se
Postat av: Charlotte m flcok

Härligt jobbat av er båda! Sug på denna karamell ett tag och sedan fixar ni dom andra två oxå!



Kram och stort GRATTIS!

2010-09-11 @ 16:54:31
URL: http://www.nogg.se/lupus
Postat av: A-L,Cirrus&Mysak

Grattis till andra 1:an i elitklass ... ;-)

2010-09-18 @ 22:07:01
Postat av: A-L,Cirrus&Mysak

Grattis till tredje/sista 1:an i elitklass!!

Då väntar vi med spänning på det praktiska provet!

Vi hör tåget tuta ända hit upp - slutstationen är nära, nära :D :D

2010-09-19 @ 22:06:31
Postat av: anna lisa o rune

Ett stort varmt grattis till framgångarna

2010-09-20 @ 12:21:22
Postat av: Ann

Hej Marie! Du går väl fortfarande i lyckorus!

Här kommer en liten utmaning i höstmörkret! Kika i min blogg! Kram till Dej och Joddan!

2010-09-21 @ 09:03:08
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej! Du är utmanad i min blogg! :-)



/ Susanne

2010-09-21 @ 18:49:31
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback