Vilken helg......100919

Heeeeeeelt sanslöst roligt :-) 2 st ettor i ekl i helgen och det innebär 3 elitettor på två veckor - ä hon int bäst min Jodda???



Lördagens kritik löd såhär från Arnulf Hustad:

Samarbetsvilja: Utmärkt hela tiden
Sökarbete: Startar lite försiktigt men jobbar sig upp. Täcker området i djup & bredd. Mycket bra fältsök
Fart: Utmärkt hela tiden
Uthållighet: Utmärkt
Näsa: Målmedveten & effektiv
Dirigerbarhet: Acceptabelt bra dir
Markeringsförmåga: Behöver lite stöd på båda markeringarna
Skottreaktion: Lugn & uppmärksam
Stadga: Bra
Apporteringslust: Spontan
Apportgrepp: Fina grepp & avlämningar
Simteknik: Effektivt
Vattenarbete: Går snabbt & villigt i vatten
Hundtolerans: Utmärkt
Sammanfattande kritik: Ekipaget genomför provet på ett fint sätt. Hunden är i god balans mellan självständighet och samarbetsvilja. I dag behöver hunden lite stöd i markeringen
Pris: 1


Söndagens kritik från Ann-Turid:

Samarbetsvilja: god
Sökarbete: Startar söket i närområdet koncentrerat. Tar för sig på djupet, god effektivitet.
Fart: god
Uthållighet: god
Näsa: Användes effektivt
Dirigerbarhet: Vatten=mycket bra, Land=god
Markeringsförmåga: Land=mycket bra, Vatten=mycket bra
Skottreaktion: Lugn & uppmärksam
Stadga: ua
Apporteringslust: spontan
Apportgrepp: Bra grepp & avlämningar
Simteknik: Simmar effektivt
Vattenarbete: arbetar villigt i vatten
Hundtolerans: Ua
Sammanfattande kritik: Dagens uppgift löses mycket bra i alla delar. Hunden balanseras fint i självständighet & samarbetsvilja.
Pris: 1

För fyra år sedan väntade jag på att få hämta hem Jod som föddes den 2 september 2006 hos Monica på Viltvårdarns kennel i Tulka. Jag hade ett mål då och det var att någon gång få komma så långt att jag fick starta i Eliklassen. Då hade jag ingen aning om att jag skulle få med mig världens bästa Jodda hem - nu VET jag att jag har VÄRLDENS BÄSTA JODDA :-)
TUSEN TUSEN TACK MONICA - så mycket glädje som jag har fått och får av Jod & er alla går inte med ord att beskriva!!!

Kan meddela att jag har anmält till praktiskt prov redan så jag hoppas få komma med under hösten :-D


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ååååååå....vad duktiga ni har varit.



Själv skulle jag ta mig för att starta! i ÖKL förra helgen men Ebba började löpa..... så det starten får skjutas på framtiden, typiskt, nu när matte var i gång.



Än en gång GRATTIS till fina framgångar och hoppas praktiska går lika bra ....sen är saken "biff".



Många hälsningar från Susanne

Postat av: A-L

Nå?

2010-10-13 @ 18:36:04
Postat av: A-L

JAAA!!! F*n va´ni e´bra!

~:~ Grattis till jaktchampionatet ~:~

2010-10-13 @ 19:33:08
URL: http://www.cirrusmysak.st/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback